Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kampeerspullen Aldi België - Forum Wereldfietser

Kampeerspullen Aldi België

Hoi,

Aldi België biedt vanaf volgende week enkele kampeerspullen aan die ik nog nodig heb.
Kan iemand mij zeggen of deze aanvaardbaar zijn voor een trip van 10 weken?

De temperaturen op de trip zullen schommelen tussen 12°C en 33°C (overdag), inclusief 2 weken moessonregens en enkele weken tyfoon seizoen. Bij de moessonregens en zeker als er een tyfoon is slaap ik binnen (hotel, jeugdherberg, vriendelijke mensen, ...).

Slaapzak: http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_SA/OFFER_22/OFF07.SHTML
Ikzelf ben iemand die het heel snel warm heeft en dus geen nood heeft aan een zeer warme slaapzak. (ik slaap op het moment enkel onder een dekbedovertrek (wel een iets warmere))

zelfopblazende matras: http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_SA/OFFER_22/OFF10.SHTML
Zou dit de tocht kunnen overleven? Het lijkt me wel vrij groot verpakt.

Lantaarn: http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_SA/OFFER_22/OFF11.SHTML
Lijkt me wel handig 's avonds in de tent? Anders misschien deze:
http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_SA/OFFER_22/OFF12.SHTML

Zakmes: http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_SA/OFFER_22/OFF13.SHTML

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Lieve groetjes,
Kelly
Kikitjah schreef:Kan iemand mij zeggen of deze aanvaardbaar zijn voor een trip van 10 weken?
Ha, kampeerspullen, mijn vakgebied. :D Voor 10 weken lijkt het me dat je niet gauw problemen tegen zult komen. Voor deze prijzen kun je je er geen buil aan vallen. Echter... de genoemde spullen kunnen je wel tegen gaan staan wat het plezier verminderd. Maar dat is een keuze die je zelf moet maken.
Kikitjah schreef:De temperaturen op de trip zullen schommelen tussen 12°C en 33°C (overdag)[...]
En 's nachts? En ga je ook de hoogte in? Op bijv. 2.000m hoogte is de temperatuur ongeveer 10-20 graden lager dan op zeeniveau, en bovendien vervliegt door de lagere luchtdruk de warmte sneller dan op zeeniveau. Dat betekent een beduidend warmere slaapzak dan je in eerste instantie zou denken.
Ik was 's zomers op ca. 5.000m hoogte erg blij met m'n -20ºC slaapzakje, ondanks dat ik op die tocht ook door woestijnen en jungle gefietst heb...
Ondanks dat je het snel warm hebt, zou ik me eerst afvragen welke temperaturen je 's nachts tegen gaat komen (evt. op grotere hoogtes) vooraleer ik deze slaapzak als enige slaapzak zou gebruiken.
Van de andere kant: voor dit geld heb je altijd een leuke slaapzak "erbij", mocht iemand eens bij je blijven slapen.
Kikitjah schreef:zelfopblazende matras: http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_SA/OFFER_22/OFF10.SHTML
Inderdaad een forsere mat. Voor dit geld zou ik er niet van uit gaan dat de mat zich binnen 20 min. heeft opgeblazen... Maar net zoals met de slaapzak: voor dit geld heb je er i.i.g. een leuk logeerbedje aan, maar of -ik- het als slaapmatje zou gebruiken? Liefst niet...

Kikitjah schreef:Lantaarn: http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_SA/OFFER_22/OFF11.SHTML
Lijkt me wel handig 's avonds in de tent? Anders misschien deze:
http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_SA/OFFER_22/OFF12.SHTML
Eerste veel te fors, tweede zeer goed bruikbaar. Bedenk wel dat je met zo'n zaklamp wel altijd een hand tekort komt. Met een hoofdlampje (zo'n LED-mijnwerkerslampje) heb je daar geen last van. Aldi heeft die ook regelmatig, en bijv. Xenos ook (kennen ze die ook in Vlaanderen?). Misschien tuincentra ook. Zelf gebruik ik een iets grotere hoofdlamp met een grote en kleine stand. De grotere stand is gelijk ook m'n voorlamp, al mag het volgens veel wetgevingen niet. (Zo vaak hoop ik niet te fietsen in het donker op fietsvakantie.)
Mijn ervaring is dat je w.b. zakmessen beter kunt investeren in een iets duurzamer model zoals van Victorinox, óf, indien je denkt op een andere manier een schroevendraaier en tangetje en schaartje mee te nemen, een licht en goedkoop en inklapbaar Opinel-mesje. (Welke dan weer wel kan roesten, maar daardoor wel loeischerp, makkelijk te slijpen, en veilig is.)
Kikitjah schreef:Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Graag gedaan! :D
De lantaarn en het zakmes lijken mij prima.

Van de overige spullen ben ik niet zo onder de indruk.
Met name de slaapzak doet mij denken aan zo'n echte zweet slaapzak.
Hij is ook van polyester.
Kikitjah schreef:Zelfopblazende matras
Lantaarn
Zakmes
Mijn ervaringen met dit soort dingen:
Zelfopblazende matras van huismerk van een of andere zaak: was na 2 dagen onderweg lek. Geen matje is wel het laatste wat je op reis wilt. Gelukkig was er een reserve omdat ik met een georganiseerde reis was.
Lantaarn van Xenos: deed het thuis prima, maar op de eerste camping deed hij het na 10 minuten niet meer. Heeft het ook later nooit meer gedaan, iets in het chipje intern was kennelijk mis. Zaklampje kunnen lenen.
Multitool/zakmes: Gereeedschappen zijn duur, maar als je erin durft te investeren gaan ze een leven lang mee. Met iets voor dat bedrag zou ik al snel vrezen voor mijn vingers omdat ik elk moment verwacht dat het afbreekt of zo...
Je gaat op een serieuze reis waar je niet direct in de gelegenheid bent om reservemateriaal te kopen of althans niet zonder dat het je een of twee dagen wachten en/of dure reizen met openbaar vervoer en/of dure overnachtignen zou kosten. Koop spullen waarvan je weet dat ze goed blijven. Garantie is leuk, maar op reis heb je er helemaal niets aan.

O ja, de slaapzak is 230 cm lang, daar kun je met jouw lengte wel wat op besparen :lol: (jaloers....)

Leon
De slaapzak is wel zeer goedkoop, maar er staat zelfs geen comfort-temperatuur bij. Misschien in de winkel wel, maar zelfs dan zou ik er zeer wantrouwig over zijn. Het pakvolume is op de fiets ook niet van weinig belang lijkt mij... Persoonlijk heb ik een slaapzak van Alpkit waar ik zeer tevreden van ben, zeer goeie prijs/kwaliteit (wel alleen online te bestellen: alpkit.com )

Die matras zou ik zeker afraden, voor een paar euro meer kunt ge u een veel mooier matje aanschaffen. Zelf loop ik op trektochten rond met een matje van Alpkit en die doen het goed: licht en compact, zeker voor de prijs (Thermarest is weliswaar lichter/compacter, maar het verschil is niet groot genoeg volgens mij om het prijsverschil te rechtvaardigen). Een vriend van mij heeft een gelijkaardig matje (van de Makro), dat weegt veel, is behoorlijk lomp en oncomfortabel. Die gaat nu op de volgende trektocht gewoon een van mijn matjes lenen...

Die lantaarn is misschien wel leuk 's avonds, maar echt nodig heb je dat zeker niet. Dus ik zou dat gewoon schrappen. Die zaklamp kan wel bruikbaar zijn. Ik zou erop letten dat de zaklamp op AA batterijen werkt, met LED is en ook bruikbaar is als voorlicht. Meer info over goede zaklampen kan je zeker vinden op http://www.candlepowerforums.com.

Die multitool zou ik absoluut niet vertrouwen. Vroeger nog goedkope zakmessen vastgehad en dat was meestal pure rommel... Een Victorinox kost niet veel meer en zal van veel betere kwaliteit zijn en als je een multitool zoekt van goede kwaliteit zou ik kijken naar Leatherman, maar dat kost wel direkt een stuk meer.

PS: ik heb niets te maken met Alpkit of Victorinox, gewoon zeer tevreden van ;)
Hoi,

Ik heb al eens in even gezocht op Google, maar kan de temperaturen 's nachts niet meteen vinden. Ik ben niet van plan om op grote hoogte te kamperen, maar ik moet daarvoor eerst de route eens deftig uitstippelen en een kaart vinden die de hoogte aangeeft. De temperaturen die ik nu vind voor Tokyo zijn zowel overdag als 's nachts vrijwel gelijk aan deze hier bij ons. Tijdens de moessonregens kan het echter wel snel 8°C kouder worden, dus ik ga hier toch maar eens serieus wat over opzoeken (proberen om dit uit te stellen tot na de examens...).

Ik zal dus niets van de Aldi kopen. Het leek me al te mooi om waar te zijn, maar je weet maar nooit hé.

Zo'n koplamp lijkt me inderdaad wel handig en is waarschijnlijk ook kleiner om mee te nemen.

Met de slaapzak heb ik inderdaad het voordeel dat ik voor een veel kleinere kan zien! (Leon, je moest eens weten hoe vaak ik al jaloers ben geweest op mensen die groter zijn ;) De meeste dingen zijn niet gemaakt voor mini-mensjes als ik :()

Van de zelfopblazende matras had ik geen idee van de normale prijs, maar als dit inderdaad niet veel verschil is koop ik het ook liever ergens anders.

Het zakmes zag me er ook niet zo denderend uit, in vergelijking met de "suisse" zakmessen die mijn broer vroeger had.

Allemaal hartelijk bedankt en tot mijn volgende vraag! :)
Kelly
Hoi Kelly,

hierboven staan al heel wat nuttige adviezen. Niets aan toe te voegen.

Zelf heb ik als solofietster twee jaar geleden ook een hele fietskampeeruitrusting bij elkaar moeten sprokkelen. Mijn devies was: bespaar niet op kwaliteit. Let op gewicht en formaat. Koop liever tweedehands iets goeds. Daarnaar zoeken heeft toen flink wat tijd gekost en ik geloof dat jij die niet hebt met je tentamens nu.

Misschien is lenen van een ervaren vakantiefietser bij jou in de buurt een optie?

Suc6. :wink:
Kikitjah schreef:Hoi,
Ik heb al eens in even gezocht op Google, maar kan de temperaturen 's nachts niet meteen vinden.
Als ik bv google op weather wakkanai en dan afbeeldingen aanklik krijg ik o.a. dit plaatje:
Afbeelding
Als je dit voor meerdere grote plaatsen doet zul je wel een goede indruk krijgen.
Leon
Hoi Leon,

Ik was op heel Japan aan het zoeken, logisch dus eigenlijk dat ik niets kon vinden!

Bedankt!
Kelly