Hmm, sorry, foutje. Ik had weer iets gehoord, maar niet volledig blijkbaar . De kans is klein dat dergelijke remblokken nu op je fiets zitten, maar ze bestaan zoals te zien op de foto in bijna alle standaard maten. Het verschil (zeker bij regenweer) is echt wel het prijsverschil waard.m-gineering schreef:Koolstof in de vorm van het smeermiddel grafiet lijkt me niet zo'n strak plan. In de vorm van diamant lijkt me duur en slecht voor de velgEnriceV schreef: Remblokken met koolstof in gaan langer mee en remmen beter
Maar we hoeven maar een letter te veranderen en de stelling kantelt: remblokken van Koolstop (en met name de rode uitvoering 'salmon' met ijzeroxide ) remmen prima, slijten niet hard en laten ook nog wat van je velgen over
Prijsverschil tussen Nederland en België is in principe miniem (voor nieuwe fietsen), het BTW percentage is 2% lager in Nederland maar dat wordt zelden doorgerekend aan de kassa. Wel is het zo dat de concurentie in NL harder is waardoor er af en toe best wel koopjes te doen zijn. Op de tweedehandsmarkt is het zo dat de prijzen in NL veel lager, en eerlijker zijn dan in België. Veel Belgen proberen echt wansmakelijk hoge prijzen te vragen voor oude rommelfietsen. Uiteraard zijn er in beide landen uitzonderingen die de regel bevestigen.