Hallo,
ik fiets sinds vorige zomer met een Rohloff-naaf. Ik ben er erg tevreden mee: bij -40°C (in februari) was 't m'n kilometerteller en niet m'n Rohloff-naaf die ermee ophield. Nu heb ik een probleempje dat vermoedelijk komt doordat ik wat schroefjes niet goed genoeg had aangedraaid:
M'n schakelbox-dingetje is verbogen (zie foto, linksboven). Er zaten ook wat schroefjes niet goed vast, vermoedelijk heb ik bij 't wisselen naar zomerbanden twee weken geleden ze niet goed vastgedraaid, daardoor zijn ze losgetrild en zal er een kracht op de schakelbox zijn komen te staan, al zie ik niet precies hoe dat deze verbuiging veroorzaakt.
Mijn vraag: ik zal dit ding moeten vervangen, maar hoe ernstig is dit? Is het veilig om ermee door te rijden, of kan ik er beter mee stoppen totdat ik 't vervangen heb? Of proberen terug te buigen? 'k Ben bang dat 't dan breekt en da's misschien nog wel erger. Is het acuut om 't te vervangen? En, is 't moeilijk? De dichtsbijzijnde Rohloff-dealer/vakman is hier zo'n 1700 km vandaan en ik heb niet direct de tijd om daar even naartoe te fietsen (maar met de Zweedse post zou een onderdeel dat ze op voorraad hebben 't hier best eens binnen twee weken kunnen zijn).
Wat te doen?
groeten,
Gerrit
Kiruna (Zweden)
P.S. als zoiets om 22:15 diep in 't Lapse bos gebeurt ben ik wel erg blij dat 't niet donker wordt!
ik fiets sinds vorige zomer met een Rohloff-naaf. Ik ben er erg tevreden mee: bij -40°C (in februari) was 't m'n kilometerteller en niet m'n Rohloff-naaf die ermee ophield. Nu heb ik een probleempje dat vermoedelijk komt doordat ik wat schroefjes niet goed genoeg had aangedraaid:
M'n schakelbox-dingetje is verbogen (zie foto, linksboven). Er zaten ook wat schroefjes niet goed vast, vermoedelijk heb ik bij 't wisselen naar zomerbanden twee weken geleden ze niet goed vastgedraaid, daardoor zijn ze losgetrild en zal er een kracht op de schakelbox zijn komen te staan, al zie ik niet precies hoe dat deze verbuiging veroorzaakt.
Mijn vraag: ik zal dit ding moeten vervangen, maar hoe ernstig is dit? Is het veilig om ermee door te rijden, of kan ik er beter mee stoppen totdat ik 't vervangen heb? Of proberen terug te buigen? 'k Ben bang dat 't dan breekt en da's misschien nog wel erger. Is het acuut om 't te vervangen? En, is 't moeilijk? De dichtsbijzijnde Rohloff-dealer/vakman is hier zo'n 1700 km vandaan en ik heb niet direct de tijd om daar even naartoe te fietsen (maar met de Zweedse post zou een onderdeel dat ze op voorraad hebben 't hier best eens binnen twee weken kunnen zijn).
Wat te doen?
groeten,
Gerrit
Kiruna (Zweden)
P.S. als zoiets om 22:15 diep in 't Lapse bos gebeurt ben ik wel erg blij dat 't niet donker wordt!