Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoe a-technisch kun je zijn... - Forum Wereldfietser

hoe a-technisch kun je zijn...

Beste wereldfietsers,

Ik wil een derailleurkabel vervangen, en ik heb de sleutelcursus nog niet gevolgd :oops:

Hoe krijg ik deze shifter open om de kabel aan deze kant te verwijderen en een nieuwe te bevestigen? (is een Koga World Traveller met Shimano Deore XT Mega Drive Train shifters)
Afbeelding

Bedankt!

Gee
Gee schreef:Beste wereldfietsers,

Ik wil een derailleurkabel vervangen, en ik heb de sleutelcursus nog niet gevolgd :oops:

Hoe krijg ik deze shifter open om de kabel aan deze kant te verwijderen en een nieuwe te bevestigen? (is een Koga World Traveller met Shimano Deore XT Mega Drive Train shifters)
Afbeelding

Bedankt!

Gee
trek aan de binnekabel en klik net zolang totdat de binnenkabel weer zo ver mogelijk uit de shifter steekt

Trek een denkbeeldige lijn in het verlengde van de kabel door de shifter

Waar de lijn weer het shifterhuis verlaat zit vermoedelijk een afdichtstopje, verwijder dit indien aanwezig

Duw de binnenkabel naar binnen, het kabeleinde moet nu uit het gat te wurmen zijn
Dag Marten,

Dank voor je reactie. Werkt!

Gee
m-gineering schreef:
trek aan de binnekabel en klik net zolang totdat de binnenkabel weer zo ver mogelijk uit de shifter steekt

Trek een denkbeeldige lijn in het verlengde van de kabel door de shifter

Waar de lijn weer het shifterhuis verlaat zit vermoedelijk een afdichtstopje, verwijder dit indien aanwezig

Duw de binnenkabel naar binnen, het kabeleinde moet nu uit het gat te wurmen zijn
Heb je nog zo'n gouden tip voor het monteren van de nieuwe kabel :wink: ?

Gee

Heb "het gaatje inmiddels gevonden :oops: :oops: