Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Visumblues Rusland - hoe registeren van visum onderweg - Forum Wereldfietser

Visumblues Rusland - hoe registeren van visum onderweg

Hoi, Ik ben op mijn fietsreis naar het oosten in Rusland aangekomen. So far so good. De grens overgestoken en daar mijn stempels en immigrationcard gekregen. Nu ben ik in Rostov en wil ik mijn visum registeren en nu blijkt dat ik dat alleen voor 1 nacht kan doen (duur van verblijf in hotel) en dat ik daarna om de drie dagen weer een hotel moet vinden om te registeren. Aangezien ik niet verwacht dat me dat lukt, vraag ik me af of dit inderdaad nodig is. En hoe anderen dit hebben opgelost, want dit is toch een probleem voor elke fietser lijkt me.

gaarne tips uit ervaring! (en als het lukt op zeer korte termijn).

Sjirk
zie Pb-tje
Bij de bureaucratie in Rusland geldt: de soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Een paar stempels op je visumkaartje - is mijn ervaring - is voldoende.
Ik heb me ook wel eens nergens wat van aangetrokken en die onzin van registreren genegeerd. Ja, toen moest ik wel bij uitreis een boete van 60 euro betalen. Ook geen ramp, maar wel vervelend.
Gewoon af en toe een stempeltje zien te scoren dus.
Dank!
Ik ga gewoon maar fietsen en ik zie wel wat er gebeurt. De borsj is hier meestal ook lauw dus ik hoop dat het alle alle meevalt!

Sjirk