Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cycle Vision 5+6 juni ligfietsevenement - Forum Wereldfietser

Cycle Vision 5+6 juni ligfietsevenement

Onderstaand persbericht van een ligfietsvereniging kreeg ik zojuist binnen. Aangezien er geen commercie aan vast lijkt te zitten, plaats ik het hier. Wellicht interessant voor diegenen die een ligfiets overwegen t.b.v. de kampeertochten?

Persbericht

Cycle Vision weer terug in Amsterdam

In het weekeind van 5 en 6 juni wordt in Amsterdam op Sportpark Sloten het grote ligfietsevenement Cycle Vision gehouden. Cycle Vision is al jaren het belangrijkste Nederlandse platform voor fabrikanten en importeurs om nieuwe ontwikkelingen en introducties van nieuwe fietsen te laten zien. Hierbij staan ook dit jaar dus een beurs en een probeerparcours centraal.

Cycle Vision wordt sinds 1997 in deze vorm gehouden en is een initiatief van de Nederlandse ligfietsvereniging NVHPV. Het evenement vond in voorgaande jaren plaats in de stad Tilburg, op het Circuit van Zandvoort, en het RDW testcentrum in Lelystad.

De aantrekkingskracht van de locatie in Amsterdam zijn de combinatie van twee wedstrijdbanen en een ruime beurs in het Velodrome. Jaarlijks nemen honderden ligfietsers vanuit vele landen deel aan een uitgebreid wedstrijdprogramma dat Cycle Vision biedt. Dit jaar rijden de deelnemers wedstrijden op de wielerbaan van Sportpark Sloten en in het Velodrome.

De beurs trekt veel bestaande en nieuwe ligfietsers. Zowel wedstrijdrijders als bezoekers. Rondom het Velodorome zijn dan ook tientallen bijzondere fietsen te zien.

Dat Nederland zowel wat betreft aantal als innovatie op ligfietsgebied de hoofdrol speelt in de wereld is te zien op de beursvloer. Op 1000 vierkante meter tonen de internationale ligfietsbedrijven alle nieuwe snufjes en ontwerpen aan het publiek. Op de probeerparcoursen kunnen bezoekers de ligfietsen zelf proberen en onderzoeken of het waar is dat „een ligfiets erg comfortabel is en snel. Je geen last krijgt van je achterwerk, polsen of nek zoals dat bij traditionele fietsen nog wel eens het geval is. Ligfietsen niet moeilijk is en bijna iedereen kan er binnen enkele minuten mee wegfietsen‰.

Het bezoek aan het evenement wordt een bijzondere belevenis. Naast ligfietsen maken bezoekers kennis met andere bijzondere fietsen, zoals trikes, roeifietsen, rug aan rug tandems, handbikes en velomobielen. Kinderen kunnen deelnemen aan speciale kinderrace, kinderprobeerparcours of activiteiten in de kinderhoek. Dit jaar wordt opnieuw een lezingenprogramma samengesteld.

Het evenement wordt mede mogelijk gemaakt door de Nederlandse Ligfietsvereniging NVHPV en Schwalbe fietsbanden.

Entree en parkeren zijn tijdens Cycle Vision gratis!

Meer informatie en het volledige programma van Cycle Vision zijn te vinden op http://www.cyclevision.nl
En dan in het kader van de schaamteloze zelfpromotie: Ik zal op CycleVision een lezing houden over mijn fietstocht naar de Noordkaap, vorig voorjaar. Met plaatjes, uiteraard.
Mijn fiets zal helaas niet te bewonderen zijn, aangezien ik ook de zesuursrace wil rijden. En dat doe ik toch echt op een andere fiets ;-)

Grtjs, Waltertje