Additionally, paste this code immediately after the opening tag: lelijke uitglijder met Schwalbe banden? - Forum Wereldfietser

lelijke uitglijder met Schwalbe banden?

http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=460417

(schwalbe's advokaten sturen rekeningen voor het gebruiken van productfoto's in webshops)
Zoals iemand daar al schrijft: strikt-juridisch valt er niets tegen in te brengen, maar marketingtechnisch gezien is het natuurlijk krankjorem.
Het lijkt neer te komen op een poging de prijsvechters het leven moeilijker te maken. Minimumprijzen opleggen mag niet, maar praktische problemen maken kan natuurlijk wel. Of dat slim is weet ik niet. Schwalbe verkoopt heel veel banden als eerste montage, en die zullen ook niet tegen adviesprijzen weg gaan. Ik heb geen idee van de Duitse markt, en hoeveel het relatieve belang voor Schwalbe is van de gewone fietsenwinkels. Internetwinkels kunnen Schwalbe inruilen voor Conti, maar hetzelfde kan gebeuren met inkoopketens van echte winkels. Wie moet Schwalbe meer te vriend houden?
Wim
Wim schreef:Het lijkt neer te komen op een poging de prijsvechters het leven moeilijker te maken.

Het echte gewicht publiceren ipv de versie uit de folder scheen ook niet te mogen ;)
peter de rijk schreef:Zoals iemand daar al schrijft: strikt-juridisch valt er niets tegen in te brengen, maar marketingtechnisch gezien is het natuurlijk krankjorem.
En het lastige voor een eerzaam handelaar is natuurlijk dat veel leveranciers met graagte beeldmateriaal rondsturen (vandaag nog een mailtje met 'het nieuwe logo' in twee formaten van een andere leverancier) zonder beschreven gebruiksbeperkingen maar met kennelijk de wens het zo breed mogelijk onder de consument te krijgen
Wat is het probleem? Gewoon zelf een logootje maken!

Afbeelding
Leo van Lierop schreef:Wat is het probleem? Gewoon zelf een logootje maken!
Afbeelding
{reclame]
En bij mij kun je altijd terecht voor packshots. Handelaren in Wereldfietsen krijgen 10% korting op de toch al aantrekkelijke prijzen!
{/reclame}
Leon