Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spiritusbrander of bom - Forum Wereldfietser

Spiritusbrander of bom

Ik vlieg zaterdag naar NewYork.
Nu kreeg ik de tip om niet iets wat op een bom lijkt mee te nemen.
Ik heb geen flauw idee hoe de bommen er tegenwoordig uitzien.
En zal men moeilijk gaan doen bij mijn spiritusbrander?

Gr.
Betty
Niet als in Laurel en Hardy films. Misschien maken ze je koffer open (niet op slot doen dus, of zo'n speciaal goedgekeurd slot gebruiken). Maar goed, je zult wel geen koffer meenemen.
Wim
Boop schreef:Ik vlieg zaterdag naar NewYork.
Nu kreeg ik de tip om niet iets wat op een bom lijkt mee te nemen.
Ik heb geen flauw idee hoe de bommen er tegenwoordig uitzien.
En zal men moeilijk gaan doen bij mijn spiritusbrander?

Gr.
Betty
vluchtige en brandgevaarlijke stoffen mag je niet meenemen, dus je brandertje moet leeg en geurvrij zijn. Een aansteker op zak is echter prima! Ik zou de regeltjes dus even doornemen, want IATA logica is eh apart
Naar ik begrijp doen ze over spiritus minder moeilijk dan over benzine, maa rik zou indserdaad geen risico nemen en de brandstof thuislaten.
Wim
Dank jullie voor de reacties.

Ik zal de spiritus thuislaten.
En ik ga er vanuit dat het verkrijgbaar is in de vs.
Weet iemand hoe het daar heet en of ze het in een gewone supermarkt hebben?

Gr.
Betty
Ethanol of methanol, en zo heet het daar ook. Maar, dat weet daar niemand, net zomin als hier. De makkelijkste manier is om naar het eerste de beste benzine station te gaan en te vragen naar HEET, een antivries voor benzine leidingen. Dat hebben ze allemaal. Alleen schijnt er de laatste tijd iets veranderd te zijn aan de normale HEET. Ik zal het even navragen.
Wim
Het eerste antwoord is dat je in elk geval de gele HEET moet hebben. Als er nog meer komt hoor je van me.
Wim
De gele inderdaad, op deze site is meer info te vinden:
http://zenstoves.net/Fuels.htm#Alcohol
Dank jullie wel. Dat zijn goede tips.
En een mooie site.
Ik ga voor de gele HEET.

Gr.
Betty
Veel plezier. Met HEET moet je in die zin wel een beetje oppassen dat het methanol is en dat is giftiger dan ethanol, zowel om in te ademen als bij inwendig gebruik. De Bever Sprit in Nederland is ook methanol.
Wim