Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Slaapzak Vaude Base Camp Super Light - Forum Wereldfietser

Slaapzak Vaude Base Camp Super Light

Hallo,

Ik ben op zoek naar een slaapzak die me wél warm houdt en kwam de Vaude Base Camp Super Light tegen. (https://www.scoutproof.nl/index.php?pag ... t&Itemid=7)
Heeft iemand ervaring met deze slaapzak?

Groetjes, Mieke.
Hoi Mieke,

Het is misschien geen antwoord op je vraag maar heb je overwogen om je huidige slaapzak te voorzien van een Thermoliner ? Hij voegt 14°C toe aan het huidige bereik van je slaapzak.

Plaatje lijkt groot maar in werkelijkheid is het het formaat van een sinaasappel.

http://www.outdoordacht.nl/producten.as ... :0,7055475

Afbeelding

Voordeel is dat je hem als een soort 4 seizoenen dekbed kunt gebruiken. Als het koud is beide lagen met thermo ondergoed en verder al naar gelang de behoefte minder laagjes. In de zomer slaap ik bijv. in de liner op mijn slaapzak.

Die slaapzak waar je advies over vraagt lijkt mij iets waar je in de winter en het vroege voorjaar specifiek plezier van hebt maar bij een lange reis heb je juist behoefte aan flexibiliteit en een groter bereik.

Wouter
Pathfinder_II schreef:Die slaapzak waar je advies over vraagt lijkt mij iets waar je in de winter en het vroege voorjaar specifiek plezier van hebt[...]
Mwah, 300 gram lijkt me nu niet echt iets voor de winter en het vroege voorjaar... Zeker niet als een slaapzak gevraagd wordt "die me wél warm houdt". Tenzij de TS natuurlijk alleen maar 's zomers rond zeeniveau kampeert... :wink:

Daar komen we gelijk bij een paar essentiële zaken om de TS verder te helpen:
* Hoe is de rating van de huidige slaapzak?
* Waar (hoogte, klimaat, tent) wordt de slaapzak gebruikt?
* Wanneer wordt de huidige slaapzak gebruikt?
* Lag je voorheen urenlang kou te lijden, of was het zomaar net fris?

Dan kunnen we je een stuk verder helpen. :D
Ik gebruik mijn slaapzak vooral voor korte tochten (max. 3 weken) in het voorjaar, de zomer en het najaar, in Europa.
De slaapzak die ik nu heb is een dekenslaapzak van Trail (huismerk V&D), niet echt een warm ding, maar nu heb ik het ook vrijwel altijd koud. Deze slaapzak houdt me alleen in de zomer warm vanaf een graad of 15. Wordt het kouder, dan lig ik vaak lang wakker (te rillen).

Momenteel moet ik het doen met een kruik in de slaapzak, alvast bedankt voor de tips tot nu toe. :)

Mieke.
Hoogte?? Voorbeeld: Ik heb het niet snel koud, maar had het rond de 5.000m hoogte toch net niet koud in een -15ºC slaapzak. Ondanks dat ik de slaapzak helemaal dicht had en het buiten maar net vroor (na 2 uurtjes was het dunne witte laagje hemelvocht alweer gesmolten).

De door Mieke genoemde slaapzak allicht al heel wat schelen. Misschien toch eens denken aan een slaapzak met zo'n 400 gram ganzendons (eenden of ganzen zit ook weer verschil tussen), indien je voor een (lichtere en compactere) mummiemodel gaat. Dat is naar mijn inschatting ook nog niet gelijk té warm in de zomer.