Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gevraagd 26 inch vakantie fiets voor iemand van +/- 160 cm - Forum Wereldfietser

Gevraagd 26 inch vakantie fiets voor iemand van +/- 160 cm

Hey hallo,

Mijn vriendinnetje moet ook aan de fiets :D

Nu zoek ik / we voor haar een fiets. Ze is niet zo heel groot dus de fiets moet ook niet te groot zijn (maatje 50??? ongeveer schat ik). Liefst 26 inch, dan hoeven we aan gereedschap en reserveonderdelen niet alles dubbel te doen ;)

Verder is het budget beperkt. We zaten te denken aan een bedrag tot en met +/- 600 euro.

Als jullie iets weten en of horen, dan hoor ik het graag.

groet,
Dit soort fietsen heeft vrijwel altijd een sloping bovenbuis dus is 50 cm dan al erg groot. Mijn vrouw is ook zo lang en heeft een Santos Travelmaster van 40 cm. Van dat soort fietsen worden er denk ik monteel best wat vervangen door exemplaren met een Rohloff naaf. Denk bij deze maat overigens ook aan de cranklengte. Eigenlijk moet dat dan misschien 160 mm zijn.
Voor nieuwe fietsen heb ik een paar suggesties. De eerste is de goedkoper afgemonteerde versie van de bekende Fahrradmanufaktur: de T400 Deore. De tweede suggestie is een dames mtb als de Cube Access WLS. De derde suggestie is de goedkoopste: een Islabikes jeugdfiets: http://www.islabikes.co.uk/bike_pages/beinn26lrg.html Bij die laatste twee moet je er niet al teveel gewicht op hangen, maar dan zijn ze toch ook zeker geschikt, en wat lichter.
Wim
Zou dit frame wat zijn? Ik vind het lastig om de maat te beoordelen...

http://link.marktplaats.nl/339434173

Ik ben zelf niet heel onhandig dus de fiets verder op bouwen zie ik op zich wel zitten..
Geen idee van de maat. Is dit een frame voor 26 inch wielen? Tenzij je al onderdelen hebt liggen is zelf opbouwen niet vanzelfsprekend goedkoop: je koopt tegen dure winkelprijzen in, terwijl fabrikanten enorme kortingen krijgen en het ook nog voor je in elkaar zetten. Kijk maar eens wat een complete Deore groep kost met een stelletje handgebouwde wielen. Daar komt dan nog bij een stuur, zadelpen en zadel, plus een achterdrager.
Wim
hendrikjan schreef:Zou dit frame wat zijn? Ik vind het lastig om de maat te beoordelen...

http://link.marktplaats.nl/339434173

Ik ben zelf niet heel onhandig dus de fiets verder op bouwen zie ik op zich wel zitten..
17" is medium, en jij bent opzoek naar een maatje small
Mijn vrouw is 1,64 en ze rijdt het liefst op een 16 inch frame. Bij Cannondale is dat Small. Medium is daar 18 inch.
Ik zou toch richting 16 inch gaan.
Mijn vrouw is 163 cm een heeft een 16 inch. De hoogte is goed maar het Travelmaster alu frame was eigenlijk te lang.
Wim
Ik heb net nog even gemeten, en ze is niet +/- 160 maar eerder minus 160.. in die zin dat het meer naar de 158/159 gaat... dus 17 inch lijkt me veel te groot...

dus een 15 of 16 inch fiets zou nog wel moeten lukken.. hmm de spoeling wordt zo wel erg dun vrees ik ..

maar goed, bij deze dus, mocht iemand iets weten of horen, ik houd me aanbevolen :)
Mocht ze relatief korte benen hebben, zoals ik (157cm lichaamslengte, 71,5cm kruishoogte), dan ga je al gauw naar een maatfiets (45cm rechtop, 47cm flink sportieve houding; beide gevallen sloping bovenbuis). Die 160mm cranks op m'n snelle weekendvakantiefiets zijn daarbij ook een uitkomst.