Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lichte schoentjes - Forum Wereldfietser

Lichte schoentjes

Voor de komende fietsvakantie wil ik mijn casual schoentjes (waarmee ik niet fiets) vervangen door lichtere. Nu had ik een paar Salomon light hiking schoentjes, maar met 950 gram per paar vind ik dat te zwaar.

Het is niet de bedoeling dat ik een berg beklim, gewoon voor op de camping en op een rustdag.

Loopschoentjes kan een alternatief zijn. Deze Asics schoentjes zijn 215 gram per schoen wat al een stuk lichter is. Of misschien zijn er betere alternatieven?
Crocs! :D
Crocs zijn inderdaad erg handig en licht. Zien er niet uit. Maar je kan er bij koud weer met dikke sokken in, je kunt ze onder de douche dragen en ze lopen ook nog verrassend lekker. Wel volumineus, maar je kan ze redelijk platstampen zonder schade.
Overigens fiets ik met m'n casual schoenen. Of zijn mijn fietsschoenen zo casual...? :roll: Een paar "gratis" Argentijnse teenslippertjes maken de voetengarderobe compleet: licht en neemt niet veel plek in.
Lage wandelschoenen zijn voor mij i.h.a. voldoende, tenzij ik inderdaad ook ruw wil wandelen.
Leo van Lierop schreef: [...]Het is niet de bedoeling dat ik een berg beklim, gewoon voor op de camping en op een rustdag.
Loopschoentjes kan een alternatief zijn. Deze Asics schoentjes zijn 215 gram per schoen wat al een stuk lichter is. Of misschien zijn er betere alternatieven?
Ik neem soms een paar Converse-klonen mee, goed genoeg om wat door de stad te dwalen, licht, redelijk plat opvouwbaar, tientje bij de Bristol of Schoenenreus. :) Als je het geld voor loopschoenen wilt uitgeven aan schoenen waar je niet op gaat hardlopen en je wilt licht, kun je ook kijken naar de Mizuno Wave Universe. 100 gram in UK-maat 7 schijnt. Voor afstanden tot 1500 meter. ;) Wandelend kom je er ook wel verder op.

Groetjes,

Carl
Een paar nike Free 3.0 of een paar Vibram Five fingers
Carl Buijs schreef:Mizuno Wave Universe 100 gram
Wauw, dat is superlicht. Misschien een goed alternatief voor teenslippers.
Precies, het dient natuurlijk ook om de slippers te vervangen.
Afbeelding
Dit trekking model ziet er best wel aardig uit.
Ik ben ook altijd nog op zoek naar lichte schoenen/slippers om op de camping te dragen. Het doet zo'n deugd om die spd schoenen uit te trekken na een dag fietsen.