Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Goedkoop ticket Tahiland - Forum Wereldfietser

Goedkoop ticket Tahiland

Hoi Wereldfietsers, weet iemand waar je goedkope tickets kunt boeken naar Thailand, willen wel direct vliegen ivm kind.

liefst marge overgewicht voor meebrengen van de fietsen.

Alvast super veel dank

David
Rechtstreeks vanuit Nederland vliegen alleen China Airlines, Eva Air en KLM op Bangkok. Deze maatschappijen staan bepaald niet bekend als low cost. Bij al deze maatschappijen betaal je extra voor je fiets. Kijk op de sites van deze maatschappijen voor de prijzen van de tickets en de voorwaarden voor fietsvervoer. De tarieven zijn sterk afhankelijk van de data waarop je vliegt. Als er veel tickets voor een vlucht zijn verkocht, dan schieten de prijzen omhoog.
Je kunt ook bij een ticketboer kijken of zij aanbiedingen hebben voor stoelen bij een van deze maatschappijen. Soms worden er tickets via deze stunters gedumpt.
Bij veel aanbiedingen van goedkopere tickets zit een overstap op een vlucht van een andere maatschappij, met risico dat je fiets niet voor dezelfde vlucht wordt overgeladen. Verder is de aansluiting niet altijd gunstig en loop je het risico dat je dagen moet wachten, omdat je eerste vlucht vertraagd was.
Het is wel geen rechtstreekse vlucht maar wij hebben goede ervaring met Malaysia Airlines. Na boeking kun je telefonisch je bagagevrijdom verhogen naar 35 kg en daarin past een fiets wij vragen dat overigen vooraf bij het kantoor in Amsterdam. Wij hebben dit gedaan naar Nieuw Zeeland en volgende week vliegen we met dezelfde maatschappij via Kuala Lumpur naar Kunming China.

In elk geval succes.

Groet Paul
Mijn zusje is vorig jaar vanaf Düsseldorf naar Bangkok gevlogen. Ik weet niet met welke maatschappij maar ik weet wel dat ze gezocht heeft naar een voordelige vlucht. Düsseldorf is een prettige luchthaven en goed te bereiken vanuit Nederland.
Maarten W schreef:Mijn zusje is vorig jaar vanaf Düsseldorf naar Bangkok gevlogen. Ik weet niet met welke maatschappij maar ik weet wel dat ze gezocht heeft naar een voordelige vlucht. Düsseldorf is een prettige luchthaven en goed te bereiken vanuit Nederland.

Düsseldorf-Flughafen goed bereikbaar? De vraagsteller, David, woont in Scheveningen. Een treinreis Den Haag Centraal naar Schiphol duurt 31 minuten, maar een treinreis Den Haag Centraal naar Düsseldorf-Flughafen duurt 5.04 - 6.09 uur met onderweg ook nog een paar keer overstappen met fietsen en kind. Tegenover die optie kan ook vluchtroute met een overstap in Kuala Lumpur of Singapore afgewogen worden. Je bagage hoef je daar in ieder geval niet zelf te versjouwen.
bert sitters schreef:
Düsseldorf-Flughafen goed bereikbaar? De vraagsteller, David, woont in Scheveningen. Een treinreis Den Haag Centraal naar Schiphol duurt 31 minuten, maar een treinreis Den Haag Centraal naar Düsseldorf-Flughafen duurt 5.04 - 6.09 uur met onderweg ook nog een paar keer overstappen met fietsen en kind.
[automodus] Je kunt al geen koffer kwijt in de trein, laat staan dat je er met een fietsdoos inkomt en het zou me niks verbazen als het verschil tussen de duitse en amsterdamse parkeertarieven de benzinekosten goed maken [/automodus]
:twisted: :twisted:
Maarten W schreef:Mijn zusje is vorig jaar vanaf Düsseldorf naar Bangkok gevlogen. Ik weet niet met welke maatschappij maar ik weet wel dat ze gezocht heeft naar een voordelige vlucht. Düsseldorf is een prettige luchthaven en goed te bereiken vanuit Nederland.
Helemaal mee eens. Lang parkeren is daar ook bijzonder gunstig. (en wij wonen in de randstad :wink: )
Valt onder lang parkeren dan ook een jaar of langer ofzo...? Want dat is dacht ik wat David wenst...?
nee natuurlijk niet dan laat je je brengen! :wink:
Of je gaat erheen op de fiets!
bert sitters schreef:Düsseldorf-Flughafen goed bereikbaar? De vraagsteller, David, woont in Scheveningen. Een treinreis Den Haag Centraal naar Schiphol duurt 31 minuten, maar een treinreis Den Haag Centraal naar Düsseldorf-Flughafen duurt 5.04 - 6.09 uur met onderweg ook nog een paar keer overstappen met fietsen en kind.
Je kunt natuurlijk ook van Den Haag naar Zevenaar reizen (tweemaal overstappen, 1.40 uur) en dan de grens overfietsen (half uur) en van Emmerich naar Düsseldorf Flugahafen met de regionale trein (1.15 uur). Is korter maar eveneens veel gedoe.
Vannuit Den Haag gaat er een rechtstreekse trein naar Venlo.
Daar moet je dan nog een of max twee keer overstappen voor het vliegveld.
Maar goed de vraag ging over een goedkoop ticket..... Aangezien we geen data ed weten, is het dus maar de vraag of Dusseldorf goedkopere tickets biedt. Air Berlin die erg fietsvriendelijk is vliegt trouwens van Dusseldorf naar Thailand. Of is het Tahiland? :wink:
Blanche schreef:Helemaal mee eens. Lang parkeren is daar ook bijzonder gunstig. (en wij wonen in de randstad :wink: )
Jammer genoeg zijn we niet allemaal in het rijke bezit van een auto.
Ja das waar en daarom is het maar goed dat er ook treinen zijn. Zoals ik hierboven al zei, Düsseldorf airport is ook goed te bereiken met de trein vanuit Den Haag via Venlo. :wink:
Blanche schreef:Düsseldorf airport is ook goed te bereiken met de trein vanuit Den Haag via Venlo. :wink:
Ik vond het - vanuit Amsterdam - al een crime met een fiets met bagage. Drie keer overstappen, waaronder twee vervelende stations: Dusseldorf (te kleine lift en geen roltrap) en Venlo (geen lift of roltrap). Kortom twee keer met je fiets met bagage trap op en trap af zeulen. Op de terugweg miste ik daardoor ook een aansluiting dus een uur wachten. Ik betaalde € 300,= minder voor mijn ticket, maar ik had er toch bijna spijt van. Met een kind kan ik het alleen maar met klem ontraden.

Gerd
Blanche schreef:Ja das waar en daarom is het maar goed dat er ook treinen zijn. Zoals ik hierboven al zei, Düsseldorf airport is ook goed te bereiken met de trein vanuit Den Haag via Venlo. :wink:
Goed met de trein te bereiken?????? zie de reactie van Gerd! Dat treintje staat tussen Moenchen-Gladbach en de Nederlandse grens ook nog eens bij iedere verzameling van meer dan drie huizen stil. Dat schiet dus echt niet op. Voor de heenreis gaat het misschien nog wel, maar bij thuiskomst met een jetlag? Daar komt ook nog bij dat die Air Berlin vluchten uit Bangkok tegen de avond op Düsseldorf-Flughafen aankomen, als het in de winter al donker is en het voor je gevoel al ver over middernacht is. Mij niet gezien!
Had iemand het over van Düsseldorf naar huis fietsen? Nog wat nazwevend van de lange vlucht in de duisternis door de winterkou, als je net uit de tropen komt zeker? Ook dat is voor mij aboluut geen redelijk alternatief.
Wij hebben geen problemen gehad met onze trein terug over Venlo naar Den Haag.