Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bestemming fietsreis - Forum Wereldfietser

Bestemming fietsreis

Goededag,

Omdat ik al vele goede reacties op dit forum heb mogen ontvangen (aanschaf fiets en regenkleding) had ik graag wat reacties omtrent de bestemming van de reis. Vers afgestudeerd wil ik vanaf half mei voor een langere tijd (max 6 maanden) een eerste fietsreis gaan maken. Omdat het voor mij de eerste keer is - en onzekerheid een grote rol speelt - ben ik vooral aan het twijfelen over de bestemming en route.

Wat ik overweeg is o.a. een route binnen Europa, met als eerste reisdoel Santiago. Vandaar uit zou ik dan verder in Zuid-Europa kunnen fietsen. Enig nadeel lijken me de hoge temperaturen in de zomermaanden.

Daarnaast zit ik ook te denken om een ticket naar de VS of Azië te boeken en vandaar uit te gaan fietsen.

Hopelijk heb ik de situatie een beetje duidelijke geschetst. Graag had ik wat uitgesproken reacties ontvangen van wat jullie zouden doen in mijn situatie.

Alvast hartelijk bedankt!

Paul
Zelf vind ik Europa nog steeds een mooie bestemming. Zoveel verschillende landschappen en culturen op een beperkt oppervlak. Het spreekt mij wel aan. Zelf zou ik Nederland-Frankrijk- Spanje (idd misschien naar Santiago) en dan richting het oosten gaan. De Balkan is prachtig en als je een ronde langs de randen van Europa maakt heb je volgens mij een prachtige tocht.

Vanuit Nederland wegfietsen is zowel fysiologisch als psychologisch fijn, geest en lichaam wennen aan de verandering. Zelf heb ik dan één á twee maand later geen last van de hitte of een cultuurshock. Ook kun je je ritme vinden in een bekende omgeving.

Veel plezier met voorbereiden.
Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat. Zoals eerder gemeld bied Europa een grote varieteit aan cultuur en landschap en niet te vergeten een schoner omgeving. Met misschien uitgezonderd Oost Europa, zullen de prijzen in de VS als ook Europa aanmerkelijk hoger liggen dan bv Azie en Zuid-Amerika. Omdat mijn fietsvakantie beperkt blijf tot 2 mnd heeft Azie mijn voorkeur. Buiten de grote steden is Azie primitiever, maar... het eten is heerlijk. Daarentegen ga je niet zo gauw in die gebieden kamperen, maar kun je terecht bij veel onderkomens tegen een schappelijk prijs waar je hier in Europa nog niet eens een fantsoenlijke plaats krijgt om je tent op te zetten. Ook is de hygiene niet altijd wat wij in Europa gewend zijn. Over het algemeen is de Aziaat heel gastvrij :) hoe arm ze ook zijn. Een groot nadeel is dat je voor je vlucht naar Azie een aardig bedrag moet neertellen. :cry:
Wim
Terug fietsen langs de Franse kust!
Van Patagonie naar Alaska? Of van Istanbul naar Bankok?
(zou ik met terugwerkende kracht doen bij 'gebrek' aan verplichtingen - hypotheek, werk, vrouw en kinderen - en met voldoende budget en goede fiets)
als je tegen de hitte kunt en je houd van Spanje fiets je er heen. Anders fiets je toch naar zweden zeer mooi, kan gratis slapen in de bossen en in de zomer is het lekker fiets weer.

mario
Paul je bent inmiddels al vertrokken. Wat is het geworden?

Ik hoop dat je voor buiten Europa hebt gekozen. Europa kan je altijd in delen doen tijdens je kortere vakanties als je werkt. Nu je 6 maanden hebt zou ik dat ook benutten door wat verder te gaan. De vlucht is normaal gesproken het duurste, dus vele korte vakanties buiten Europa of een lange dan zou ik het laatste kiezen.

Buiten dat als je daar nog niet geweest bent dit ook fantastisch is.