Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 30 kilo bij Emirates Airlines - Forum Wereldfietser

30 kilo bij Emirates Airlines

Passagiers van de Economy Class kunnen bij Emirates Airlines 30 kilo inchecken.
Als het gewicht van de fiets samen met de overige bagage niet meer dan 30 kilo bedraagt, worden geen extra kosten in rekening gebracht. Dit verzekerde mij Richard Vaughan, Divisional Senior Vice President Commercial Operations Worldwide van Emirates.

Vanaf 1 mei gaat Emirates dagelijks vliegen vanaf schiphol op Dubai. Dubai biedt een interessante hub naar veel bestemmingen in Azie, Australie en Afrika, met o.a. een keuze aan steden in India, maar ok bijvoorbeeld Mauritius. Emirates wordt geroemd om het comfort en de service tegen concurrerende tarieven.

http://www.emirates.com
Emirates is inderdaad een optie voor vluchten naar Azië, maar een vlucht met Emirates gaat altijd gepaard met een overstap in Dubai en dat is een risico voor de fiets, zoals ik heb ondervonden. Dubai is een volstrekt chaotisch vliegveld waar veel misgaat met het overbrengen van bagage. Twee jaar geleden leverde dat drie dagen vertraging op voordat onze fietsen vanuit Düsseldorf in Chennai arriveerden. Ze waren ook nog eens beschadigd.
Een rechtstreekse vlucht zonder overstappen heeft ook gezien mijn andere ervaringen beslist de voorkeur, al wordt dat steeds moeilijker met al die bagagebeperkingen en hoge tarieven voor fietsvervoer. Wat dat betreft is Emirates zeker te prijzen.
peter de rijk schreef:een risico voor de fiets, zoals ik heb ondervonden.
Hallo Peter,

Mij is het gelukt om twee keer over te stappen in Dubai, gelukkig zonder problemen.
Schiphol heeft ook geen goede reputatie als het om bagage gaat.

Zelf zal ik Emirates de volgende keer in overweging nemen.
Scheelt erg veel centjes, b.v. 2 x 2 x 80 euro's is toch 320 euro's die mijn vrouw en ik anders kunnen besteden.

John.
Ik ga deze week de situatie op Dubai Airport persoonlijk bekijken. Nader bericht volgt dus.
De "chaos" op Dubai Airport viel ontzettend mee. Dubai is een goed georganiseerd land. De huidige luchthaven is wel wat krapjes, vandaar dat men bezig is met de bouw van een geheel nieuw vliegveld.
Ik had geen problemen met verlate bagage. Mijn fiets kwam in Dubai gelijk met mijn overige bagage. Ook terug op Schiphol had ik mijn fiets meteen.
De fiets moet wel door een X-ray scan voor de incheck-hal. Diagonaal ging mijn karretje er net door. Fietsdozen passen niet in de scan. De dame achter de incheckbalie vond dat mijn fiets in een doos moest, maar ze verkopen daar geen dozen en met doos komt je fiets de hal niet in. Supervisor erbij, die ook vond dat mijn fiets in en doos moest. Vervolgens werd iemand van de KLM zelf opgepiept. Uiteindelijk was het compromis dat ik de bekende verklaring zou tekenen. Overigens is deze verklaring geen vrijbrief om ruw met mijn fiets om te gaan.
Al die problemen heb je dus bij een transfer met Emirates op Dubai niet, want je bagage wordt gewoon doorgelabeld op de luchthaven van vertrek.
Je hebt nu dus in het topic over Emirates ervaringen gezet met KLM, als ik het goed begrijp...?
Robertjan schreef:Je hebt nu dus in het topic over Emirates ervaringen gezet met KLM, als ik het goed begrijp...?
Iemand had als reactie op mijn posting gemeld dat de luchthaven van Dubai "chaotisch" zou zijn. Ik heb daarop mijn recente ervaring gemeld. Als je goed leest dan is dit niet zozeer ervaring van de KLM, maar meer met de luchthaven.
Nou, het gaat wel over problemen met een fietsdoos wel/niet door de x-ray omdat je met KLM reisde, maar met Emirates zouden al die problemen niet gelden. Lijkt me meer met de maatschappij te maken te hebben dan met de luchthaven. :wink:
Robertjan schreef:Nou, het gaat wel over problemen met een fietsdoos wel/niet door de x-ray omdat je met KLM reisde, maar met Emirates zouden al die problemen niet gelden. Lijkt me meer met de maatschappij te maken te hebben dan met de luchthaven. :wink:
Ik probeer je het nog een keer uit te leggen.
Iedereen die de luchthaven van Dubai betreedt moet nog voor het betreden van de incheck-hal alle bagage, dus ook de fiets, door de x-ray laten gaan. Dus dat geldt voor passagiers van alle airlines. Het incheck-personeel achter de balies is van een plaatselijke afhandelaar en deze mensen worden ingezet voor diverse maatschappijen. Waarschijnlijk kenden deze mensen de KLM-regels niet. Pas toen uiteindelijk er iemand van de KLM zelf was opgetrommeld, kwam er een wending.
Als je op deze luchthaven alleen maar overstapt, dan heb je die hinder niet, want stel je vliegt van Mauritius via een overstap in Dubai naar Amsterdam, dan zie je jouw ingescheckte bagage niet in Dubai en kan het personeel nooit moeilijk daarover tegen je doen.
Het gaat dus echt om een probleem veroorzaakt door de combinatie van regels van de luchthaven en een onjuiste intepratie van een personeelslid: een fietsdoos komt de incheck-hal niet in, omdat hij niet in de scan past en eenmaal binnen eist een personeelslid dat de fiets in een doos zou moeten zitten.