Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bus van vliegveld Sevilla naar de stad. - Forum Wereldfietser

Bus van vliegveld Sevilla naar de stad.

Hallo,

Ik ga binnenkort naar Sevilla. Weet iemand of je in de bus van het vliegveld naar de stad een fiets mag meenemen? Ik zie namelijk op de kaart alleen een snelweg.
En heeft iemand ervaring met de camping vlak bij het vliegveld?
Bedankt voor jullie reacties.
Hanna
Vorig jaar wilden we eerst ook naar Sevilla vliegen.
Dat is niet doorgegaan maar info heb ik wel. Er is een ventweg langs de snelweg volgens een vriendin, Marianne van me die ook aktief is in dit forum. Maar ik geloof dat ze ook een stukje snelweg heeft moeten nemen. Stuur haar anders eveen een PB. De camping vlak bij het vliegveld bestaat niet meer.
Je moet inderdaad een klein stukje over de snelweg maar dat is geen enkel probleem, je mag daar fietsen, in drie kwartier ben je in de oude stad :D
Hallo Hanna,

Binnenkort zitten wij ook in Sevilla.

Zoals gezegd bestaat de camping bij het vliegveld niet meer. Er is nog maar een camping open in Dos Hermanas en dat ligt zuidelijk van Sevilla.
Bert Sitters heeft daar al eerder aandacht aan besteed.
Als je precies wilt weten hoe en waar je kan fietsen, gebruik je even de volgende link: http://maps.google.nl/
Zoek naar Sevilla, Spanje, Aeropuerto
Je kan dan op straatniveau zien hoe het er uit ziet en zelfs de borden lezen of je er mag rijden of niet. Je ziet dat er dus een parallel weg is. Dit is af en toe best handig !

Veel plezier in het zuiden

Hans Stalpers
Bedankt Blanche, Peter en Hans voor jullie tips over de weg naar Sevilla. Ik denk dat ik er zo wel kom,
dag Hanna
De camping bij de luchthaven van Sevilla schijnt weer open te zijn. Een woordvoerder van de vereniging van camping-eigenaren in Andalusie beveelt deze camping echter niet aan. Er zou sprake zijn van wanbeheer en er zouden "verkeerde bezoekers" op de camping afkomen. Volgens de woordvoerder is er door deze "verkeerde bezoekers" kans op diefstal.
Je kunt met de trein vanaf het vliegveld naar Sevilla en verder doorrijden naar Dos Hermanas waar een goede camping is met een bushalte voor de deur voor een bezoek aan Sevilla
Ronald van der Perk schreef:Je kunt met de trein vanaf het vliegveld naar Sevilla en verder doorrijden naar Dos Hermanas waar een goede camping is met een bushalte voor de deur voor een bezoek aan Sevilla

Helaas, er is geen treinverbinding tussen de luchthaven van Sevilla en de stad.
Hi,

Ben anderhalf jaar terug op Sevilla gevlogen. Van de luchthaven naar Sevilla kan je een ventweg gebruiken (snelweg oversteken en vlak voor oprit snelweg is een deels stenige ventweg). Van Sevilla naar de luchthaven moet je een stukje, ik schat 1.5 km, over de snelweg. Je hebt hier een goede vluchtstrook. Kijk ook even op google maps, dan zie je goed wat er mogelijk is.