Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Wim, ik vind dat je hier een beetje overdrijft. Plus banden rijden nog best wel lekker (weet dat uit eigen ervaring). Ze zijn maar ietsje stugger en ietsje trager. Hangt er ook van af hoe hard je ze op pompt. En met een stalen frame 'zou' comfort geen probleem moeten zijn.Wim schreef:Er zijn inderdaad banden die vrijwel nooit lek gaan (de Schwalbe Marathon Plus) maar dat zijn geen echt fijne banden, want ze zijn heel stug. Dat is oncomfortabel, geeft een slechte wegligging, en het geeft extra rolweerstand.
Gezien de gewone Marathon nog steeds niet in een vouwband verkrijgbaar is, kan ik geen mtb wisselband meenemen. Mocht het echt nodig zijn dan laat ik wat lucht lopen uit mijn banden vandaan voor extra grip.Wim schreef:Je kunt altijd nog een echte mtb vouwband in je tas stoppen voor als je voorwiel aan het schuiven gaat.
Mijn ervaring met de Dureme tot nu toe is dat deze toch wel behoorlijk wat weerstand geeft, toch zeker als men deze niet op zo'n hoge druk zet dat hij oncomfortabel wordt met een ongeveerde fiets. Voor omstandigheden die om een zeer duurzame en lekbestendigeDPJD schreef:Ik vond de XR te grof voor op een mooie vlakke teer weg.De dureme heeft een ceramic laag erin,om de killers te stoppen,zoals dat heet,en de dureme vind ik minder weerstand bieden. Ik vind de gewone marathon echt niet slecht!Ik verkoop en monteer hem veel! en zie bijna geen mensen terug die vinden dat hij snel slijt.Ik vind hem wel een rustige loop hebben,mits hij op de juiste banden spanning staat.