Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Voor een ART 3 slot moet je toch aan een 1,5 kilo denken.Over het algemeen verlangen verzekeringsmaatschappijen in hun polisvoorwaarden een categorie 2 slot voor een ‘fiets’, een categorie 3 slot voor een ‘brom- of snorfiets / scooter’ en een categorie 4 slot voor een ‘motorfiets’.
Ik rij op een ligfiets, en heb geen mooie plaats om hem lekker omheen te wikkelen. Op mn "gewone" fiets deed ik dat wel.cycle maniac schreef:Maar als je die Abus Steel-O-Chain 810 rond je zadelstang wikkelt, is die dan zo dik dat het bij het fietsen in de weg zit?MarcoL schreef:... heb nu dus de 810 maar kan die niet zonder tas aan mn frame hangen dus was juist aan het kijken naar die Abus Bordo.
Helemaal duidelijk.MarcoL schreef:Ik rij op een ligfiets, en heb geen mooie plaats om hem lekker omheen te wikkelen. Op mn "gewone" fiets deed ik dat wel.cycle maniac schreef:Maar als je die Abus Steel-O-Chain 810 rond je zadelstang wikkelt, is die dan zo dik dat het bij het fietsen in de weg zit?MarcoL schreef:... heb nu dus de 810 maar kan die niet zonder tas aan mn frame hangen dus was juist aan het kijken naar die Abus Bordo.
Ik knip en plak even uit een ander topic:Pedalero schreef: - zijn er goede kabelsloten?
M.a.w, er zijn geen goede kabelsloten die echte fietsdieven tegen houden. Maar in omstandigheden waar enkel de gelegenheidsdief moet afgeschrikt worden kan een kabelslotje een prima keuze zijn.Geen enkel kabelslot is bestand tegen een betonschaar. Geen enkel kabelslot - hoe zwaar het ook is en indrukwekkend het er ook mogen uitzien - is bestand tegen een klein kniptangetje, als de fietsdief maar genoeg tijd/geduld heeft.
Een kabelslot is dan ook enkel geschikt voor het afschrikken van gelegenheidsdieven. In een stad is het dus sowieso waardeloos (of je zou het gebruiken als je even een winkel binnenspringt). Op zo'n trip volstaat het - in cobinatie met enige voorzichtigheid, waarschijnlijk wel.
Waarom juist deze? En waar heb je die gekocht?Robertjan schreef:
213 gram