Beste Loes,
Ik ben in het bezit van een Body Bag. De hoes is ruim 1,50 meter lang. Je kunt een stukje dubbelvouwen om de hoes met fiets erin in het bagagerek in de Thalys of TGV van 1,25 meter lang te krijgen. De hoogte van de de hoes is slechts zo'n 80 cm.
Voor mijn "kleine" fiets betekent het wel dat mijn lowrider eraf moet. Verder de wielen, de trappers, het zadel en mijn stuur moet los. zo krijg ik mijn fiets wel binnen de gestelde maten.
Eind deze maand ga ik met de Thalys en de TGV via een overstap op Brussel-Zuid naar Avignon. Wat tijdsduur betreft een ideale verbinding: om 8:16 uur van Amsterdam-Centraal vertrekken en om 14:38 uur al in Avignon. Afstand: 1150 km. Daar kan geen autoritje met alle mogelijke fileleed tegenop!
Wellicht ook voor jou een aandachtspunt:
Station Avignon-TGV ligt buiten de stad en is volgens een regionale fietsorganisatie niet per fiets bereikbaar, omdat dit station ontsloten wordt door louter autowegen. Er is een pendelbus van station Avignon-TGV naar station Avignon-Centre, maar volgens de berichten die ik ontving mogen in deze bus geen fietsen mee.
Ik ga het ter plekke nog allemaal bekijken. Wellicht kan een fiets in een hoes wel mee in de bus.