Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietshoes - Forum Wereldfietser

fietshoes

waar vind je een écht fietshoes (dus eentje die volledig dicht kan) van 120x90 cm voor gebruik in de trein?
of is toeplakken met ducktape ook ok?
Hei,

Bij Decatlon in Amsterdam was ik afgelopen week ook op zoek naar een afsluitbaren fietstas. (TGV Avignon-A'dam) Ik vond een leeg rek waar ze moeten hangen en ze kosten ongeveer 65 euro wanneer ze er zijn.
Geen idee of in Gent ook een filiaal is.
Succes!

Loes.
in gent hebben we geen decathlon, maar zo'n hoes weegt KILO's...... ik zou dat moeten meenemen onderweg want begin en eindpunt zijn niet dezelfde...
De Body Bag van Groundeffect weegt 1.15 kilo en kun je gemakkelijk opvouwen tot een klein en vrij pakketje. Op de fiets dus mee van A naar B!
Let op: grote maten fietsen passen niet in deze hoes.
Zie: http://www.groundeffect.co.nz/product-d ... OD-BAG.htm
Ha Bert,

Hartelijk dank voor de tip.
Maar wat is een grote maat fiets? Ik kan geen afmetingen vinden op de site.
Hopelijk reageert iemand die zo'n fijne tas heeft en even de rolmaat er tegenaan houdt.

Loes.
Beste Loes,

Ik ben in het bezit van een Body Bag. De hoes is ruim 1,50 meter lang. Je kunt een stukje dubbelvouwen om de hoes met fiets erin in het bagagerek in de Thalys of TGV van 1,25 meter lang te krijgen. De hoogte van de de hoes is slechts zo'n 80 cm.
Voor mijn "kleine" fiets betekent het wel dat mijn lowrider eraf moet. Verder de wielen, de trappers, het zadel en mijn stuur moet los. zo krijg ik mijn fiets wel binnen de gestelde maten.
Eind deze maand ga ik met de Thalys en de TGV via een overstap op Brussel-Zuid naar Avignon. Wat tijdsduur betreft een ideale verbinding: om 8:16 uur van Amsterdam-Centraal vertrekken en om 14:38 uur al in Avignon. Afstand: 1150 km. Daar kan geen autoritje met alle mogelijke fileleed tegenop!

Wellicht ook voor jou een aandachtspunt:
Station Avignon-TGV ligt buiten de stad en is volgens een regionale fietsorganisatie niet per fiets bereikbaar, omdat dit station ontsloten wordt door louter autowegen. Er is een pendelbus van station Avignon-TGV naar station Avignon-Centre, maar volgens de berichten die ik ontving mogen in deze bus geen fietsen mee.
Ik ga het ter plekke nog allemaal bekijken. Wellicht kan een fiets in een hoes wel mee in de bus.
Als je zelf je fiets transporteert kan het een stuk minimaler. Ik heb zelf een hoes uit nylon tentdoek en die weegt 450 gram oid.

Ik zou een stuk Tyvek grondzeil kopen, dat dubbelstikken en een strook klittenband er aan zetten. Of er creatief ogen in slaan en het met een touwtje dicht rijgen. Kun je het nog steeds als grondzeil gebruiken