Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsslot - Forum Wereldfietser

Fietsslot

Hoy,

Is er iemand op de hoogte van fietssloten ?
Bedoel hier voornamelijk dan de U-sloten om de fiets mee vast te leggen (merk,type,...... ) . Is blijkbaar hier in het Gentse een plaag van professionele fietsdiefstallen en wil mij er toch een beetje tegen wapenen.

Ik hoor het wel hé !


Grtz,
Abus.
Douglas schreef:fietsdiefstallen ... tegen wapenen.
http://www.fietsersbond.nl/urlsearchres ... type=popup
Leon
De Wet van Gelijkblijvend gewicht:

Hoe lichter de fiets, hoe zwaarder het slot.

Peter
Leon schreef:
Douglas schreef:fietsdiefstallen ... tegen wapenen.
http://www.fietsersbond.nl/urlsearchres ... type=popup
Leon
Jammer dat ze het gewicht er niet bij zetten. Het lijkt me heel simpel om een degelijk slot te maken wat een ton weegt. De kunst is om het licht te houden.
hmm - bij de fietserbond.nl spreekt men vooral over kettingen. Ik dacht dat beugel/U- sloten beter waren. Of heb ik het verkeerd voor ?

Grtz,
Inderdaad. Die schijnen toch nog met een trucje open te krijgen te zijn. Niet alle kettingsloten zijn echter goed. De goedkope van € 5 enzo schijnen van erg zacht materiaal te zijn. Die van Abus zijn dan beter.
De Steel-O-Chain kwam enkele jaren terug als beste uit de bus.
Robertjan schreef:Inderdaad. Die schijnen toch nog met een trucje open te krijgen te zijn.
dat was een Kryptonite, google op U-lock en Bic pen
Volgens de ervaringsdeskundigen op mijn werk is elk slot binnen een paar minuten open te maken. Een dubbel slot werkt nog het beste want dat kost meer tijd.
Boop schreef:Volgens de ervaringsdeskundigen op mijn werk is elk slot binnen een paar minuten open te maken. Een dubbel slot werkt nog het beste want dat kost meer tijd.
Dat kan zijn. Maar niet iedere dief is gelukkig zo handig dat ze dat ook lukt. De echte pro's zijn altijd op zoek naar buitenkansjes, geef ze deze dan ook niet.
Bij het internet bedrijf Rose Versand hebben zij beugel sleutel level 16.

Deze kost wel 110 euro.

Mario
mario schreef:Bij het internet bedrijf Rose Versand hebben zij beugel sleutel level 16.

Deze kost wel 110 euro.

Mario

Heb op YouTube gezien dat ze dergelijke sloten op 8 seconden doorslijpen met een slijpschijf !!

Weet het eerlijk gezegd nog niet zeker welk slot ik mij ga aanschaffen.

Denk dat het best is met een stevige ketting.

Tips altijd welkom (pb).

Grtz,
Geen ervaring/oordeel, maar deze kwam ik ook nog tegen:
Schijfremslot met alarm, schok-en bewegingssensor: http://www.xenasecurity.nl/
Zou ook op een fiets moeten passen.

(Voor fietsers/kampeerders is af en toe shoppen in een motorzaak/watersportwinkel een aanrader. Daar hebben ze die dingen die ik mis in de fietsenwinkel/buitensportzaak).
Je kan je fiets alleen maar zo goed mogelijk beveiligen, zodat het minder interessant wordt om hem te jatten. Hoe moeilijker het is, hoe veiliger toch je fiets? Op youtube zie je inderdaad van alle filmpjes, zelfs hoe ze in volle Londense drukte met een slijpschijf een fiets stelen... Maar toch, hoe groot is de kans hiertoe? En de zwakste sloten, zullen er uiteraard eerst aan gaan.

Onze sloten: (we hebben 2 fietsen)
-'gewoon' vast slot op de fietsen van Axa
-'Pitlock' op de wielen (zodat de wielen niet uit het kader kunnen gelicht worden)
-Beugelslot Abus Granit X-plus van 30 cm lang. Gewicht is 1700 gr. Bevestigd op een Tubus Logo drager (rammelvrij en niet hinderend). Lang genoeg om ook 2 fietsen vast te maken. Gekocht bij bike-components.de
-Abus 8KS/85 Security Chain Length 85cm + Abus 20/70 Diskus Plus Padlock (discus-slot) Gewicht is samen 1700 gr. Aangekocht bij amazon.uk.com
-Voor grote risicozones: fietsalarm gekocht op ebay voor 6 euro. Zoek op 'bicycle alarm' . Het werkt!
Als we samen op pad zijn, zijn allebei de fietsen vastgemaakt met zowel de ketting, als de beugel.

Deze sloten zijn gekocht na oa consutatie website soldsecure.com
Gewicht: zoals een andere fietser me zei: "daar krijg je spieren van". Ik heb er alvast geen last van en ben er me niet van bewust dat ik meer gewicht meezeul. Maar ik ben wel met een vrij gerust gemoed op pad met onze dure fietsen.
En als ze dan toch gestolen worden, dan heb ik pech gehad. Beter kan ik niet of ik moet te voet gaan...
Luc.
Ik heb een Abus Bordo slot op m'n fiets zitten. En met dit slot zet ik m'n fiets altijd met 't frame aan een hek of paal vast. Dat maakt 't ook weer een minder aantrekkelijke prooi om zo in een busje te laden. Ik kan dan ook zeggen dat m'n fiets nog nooit gestolen is.

Afbeelding
Lijkt mij wel interessant, die Bordo, maar zoals Leo zegt : er wordt nergens met een woord over gewicht gesproken ....

Dus : enig idee wat dat mag wegen, zo'n Bordo ?
jansenius schreef:Lijkt mij wel interessant, die Bordo, maar zoals Leo zegt : er wordt nergens met een woord over gewicht gesproken ....

Dus : enig idee wat dat mag wegen, zo'n Bordo ?
Ik heb de Abus Bordo even op de weegschaal gelegd: 945 gram. Daar komt de kunsstof houder (die ik op m'n fiets heb laten zitten) nog bij. Samen zal dat ongeveer 1 kilogram zijn.
Overigens heb ik het hierover de 75 cm versie. Er is namelijk ook nog een 90 cm uitvoering.
bedankt :) ; dit is het forum op z'n best : antwoorden die je nergens anders vindt, ervaring uit eerste hand !
:wink: