Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kwaliteit weinig gebruikte tent - Forum Wereldfietser

kwaliteit weinig gebruikte tent

Is het verstandig om een tent van Helsport te kopen die 10-12 jaar oud is, in het begin 2 keer een periode van 2 á 3 weken gebruikt, en daarna al die jaren goed bewaard/opgeslagen ? Gaat de kwaliteit van het tentdoek achteruit als het niet gebruikt wordt in de loop van de tijd ?

Corine
Ja. Nee. UV-straling, zuren, etc. is slecht voor tentdoek. Droog opslaan niet.
Ik zou zo'n tent toch eerst een weekend willen proberen. Ook als het doek goed is kunnen bepaalde kleine kunststof onderdelen toch bros zijn geworden. Je zult er maar achter komen dat - ik verzin maar wat - de pietluttige fiemelige dingen aan het begin van de rits bros zijn. Dan heb je ineens geen rits en is je aankoop mislukt. Van elastieken en rubbers van die leeftijd moet je je niet te veel voorstellen.
Groet,
Leon
Ik denk dat Leon een goed punt heeft.

Volgens mij is het ook erg van belang wat je er voor moet betalen en wat voor soort doek het is. Bij katoen kan er niet zo heel veel gebeuren, bij kunststof is het een ander verhaal.

Groeten
Eric
Zeker uitproberen. Hellsport heeft ooit eens een probleem gehad met de buitendoeken. Deze gingen verkleven. Overigens viel dat destijds allemaal onder de garantie. Nu wel even uitkijken dat je niet net die serie hebt.

Sjirk
IK heb vandaag een zgan vaude tent gekocht, bij een wandelvereniging. Deze tent is 3 weken gebruikt en nog zeer goed. IK betaalde er incl. cverzendkosten 116 euro voor. Vaude taurus 11.

Mario
Bedankt voor jullie reacties.
We hebben besloten om de betreffende tent niet te kopen. Een gebruikte tent is prima, maar toch liever wat nieuwer.

groet, Corine