Je kan je fiets alleen maar zo goed mogelijk beveiligen, zodat het minder interessant wordt om hem te jatten. Hoe moeilijker het is, hoe veiliger toch je fiets? Op youtube zie je inderdaad van alle filmpjes, zelfs hoe ze in volle Londense drukte met een slijpschijf een fiets stelen... Maar toch, hoe groot is de kans hiertoe? En de zwakste sloten, zullen er uiteraard eerst aan gaan.
Onze sloten: (we hebben 2 fietsen)
-'gewoon' vast slot op de fietsen van Axa
-'Pitlock' op de wielen (zodat de wielen niet uit het kader kunnen gelicht worden)
-Beugelslot Abus Granit X-plus van 30 cm lang. Gewicht is 1700 gr. Bevestigd op een Tubus Logo drager (rammelvrij en niet hinderend). Lang genoeg om ook 2 fietsen vast te maken. Gekocht bij bike-components.de
-Abus 8KS/85 Security Chain Length 85cm + Abus 20/70 Diskus Plus Padlock (discus-slot) Gewicht is samen 1700 gr. Aangekocht bij amazon.uk.com
-Voor grote risicozones: fietsalarm gekocht op ebay voor 6 euro. Zoek op 'bicycle alarm' . Het werkt!
Als we samen op pad zijn, zijn allebei de fietsen vastgemaakt met zowel de ketting, als de beugel.
Deze sloten zijn gekocht na oa consutatie website soldsecure.com
Gewicht: zoals een andere fietser me zei: "daar krijg je spieren van". Ik heb er alvast geen last van en ben er me niet van bewust dat ik meer gewicht meezeul. Maar ik ben wel met een vrij gerust gemoed op pad met onze dure fietsen.
En als ze dan toch gestolen worden, dan heb ik pech gehad. Beter kan ik niet of ik moet te voet gaan...
Luc.