Additionally, paste this code immediately after the opening tag: op sleeptouw - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

op sleeptouw

Klinkt al beter. Een betere vraag is dan: hoe voorkom ik dat het licht uitgaat.

Antwoord:
* rustig naar boven peddelen (niet laten opjagen door een snellere medefietser),
* onderweg steeds genoeg eten en drinken ook tijdens pauzes in een lange klim,
* bij eten onder warme omstandigheden zowel zoete als hartige dingen nemen i.v.m. mogelijk mineralentekort,
* bij veel hoogtemeter en/of slechte wegen de dagafstanden aanpassen, zodat je lichaam voldoende tijd heeft om te herstellen.
humtiedumtie schreef:dank voor jullie reacties!
een tandem vinden wij geen optie, lastig mee te nemen in het vliegtuig.
S&S-koppelingen: dé oplossing om de tandem mee te nemen in het vliegtuig.
Afgezien van deze mogelijkheid: wij kennen veel mensen die een complete tandem gewoon in het vliegtuig meenemen en daarmee slechts zelden problemen hebben.
Weliswaar laat maar toch een beknopt verslagje van de reis
Vanuit Chiang Mai naar het noorden gereden voor ons rondje Mae Hong Son
Eerste dag was een makkie, weinig klimwerk en redelijk goede temperatuur.
Vervolgens werd het zwaarder door zowel de bergen (volgens de polar tot wel 22% stijging) als de temperatuur (volgens zelfde polar die pal in de zon zat tot 47 graden!!). De extra rustdag om de drie dagen beviel ons prima, hoewel je toch steeds meer vermoeidheid opbouwd. We hadden van Mae Hong son nog door willen fietsen om het rondje te vervolmaken maar de rit door het National Park Inthanon hebben we maar niet geriskeerd. Achteraf toen we daar met een Pick-up doorheen reden waren we heel erg blij met ons besluit dit deel NIET te fietsen.
Verder iedere wat langere klim tot ongeveer halverwege samen gereden en daarna ben ik door gereden naar de top, fiets in de berm en terug gelopen om samen naar de top te gaan (brandt maar los :wink: )
Het is een hele mooie route met net na Pai een (voor mij) mooie lange klim van zo'n 900 hoogtemeters naar de het dak van deze trip op ruim 1400m, deze klim hebben we in zijn geheel gezamenlijk gedaan, ging super!!
Totaal gereden km's 370 met daarin 4130 hoogtemeters.
Dit jaar is de planning Saigon (ik ben eigenwijs) via Phnom Phen naar de Thaise kust bij Trat
Mocht iemand iets van afstanden en overnachtings(on)mogelijkheden willen weten, doe maar een PB.