Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weberschaal in Burley - Forum Wereldfietser

Weberschaal in Burley

Hallo
Ik heb een weberschaal gemonteerd in mijn Burley Dlight voor mijn zoon van 5 maanden.
Het is ff de vraag hoe horizontaal zoiets moet bij 5 maanden.
Heb nu testje gedaan ,hij zit goed alleen valt hij snel in slaap en dan valt zijn hoodfje opzij en daar heeft hij eigenlijk geen steun. Iem ervaring hiermee? Zelf wat verzinnen en bevestigen opzij van de weberschaal rondom hoofdeind?
Wellicht zijn er mensen met dezelfde ervaring.
Wie kan me helpen?

Gr
Jeroen
Wij hebben een Melia schaal.

Afbeelding

Hiermee hadden wij geen problemen met onze slapende dochter. De opstaande rand is net voldoende om haar hoofd tegen te houden. Wij hadden de schaal wel behoorlijk horizontaal (de onderkant rustte op de opstaande rand en stak dus een beetje naar buiten (en de "deur" zat daar dan weer overheen gespannen met een bobbel naar buiten zeg maar...).
Hoi Jesse
Dank je wel.
De melia is bijna gelijk an de weber.
Maar die van jullie zat dan inderdaad veel horizontaler!
Hoe oud was jullie dochter toen?
In principe vanaf 2 maanden tot 8 maanden was het wel behoorlijk horizontaal. Daarna geleidelijk steeds ietjes minder horizontaal en nu sinds ze één is hebben we de schaal eruit en past ze prima zonder schaal, rechtop.
Wij hebben ook een weberschaal gebruikt de eerste maanden. Wij hadden er een verkleiner in, ook van weber, die het hoofd extra ondersteund. Maar volgens mij hadden we die er met 5 maanden al uit. Inmiddels is mijn dochter 8 maanden en gisteren hebben we voor het eerst een ritje gemaakt zonder schaal, ze zit heerlijk!
Zo, dat is vroeg. Maar het ene kind zit eerder dan het andere en de ene is ook groter dan de andere. Onze dochter is vrij klein, dus dan zakt ze snel onder de riempjes uit.

Wij hadden, nu ik terug denk, inderdaad ook in het begin de verkleiner en de padding voor de riempjes uit de maxi-cosi gehaald en in de baby schaal gebruikt.
Ik zou er alles bijeen toch wat voorzichtig mee zijn, en het aanvankelijk beperken tot zeer korte ritjes. Doktoren waarschuwen er wel tegen.
Wim
Dank je wel.
Ik ga nog eens kijken of ik de schaal wat horizontaler krijg..
Duidelijke instructies voor de Burley vind ik ook niet op internet voor de weberschaal,
wel voor de Chariots
jgense schreef:Dank je wel.
Ik ga nog eens kijken of ik de schaal wat horizontaler krijg..
Duidelijke instructies voor de Burley vind ik ook niet op internet voor de weberschaal,
wel voor de Chariots
jgense: Ik zit naar verschillende vragen van je over kinderkarren te kijken. Ik weet niet of je bekend met de website: http://www.fietsenmetkinderen.info/. Daar lopen (ook) heel veel mensen rond die jouw vragen prima kunnen beantwoorden.
ik heb me ook flink lopen bezighouden met het vastzetten van de schaal. Beetje proberen en niet gelijk tevreden zijn.

Wat betreft de vanafleeftijd. Ook wij hebben te horen gekregen dit niet te vroeg te doen. Hoe dan ook niet zolang de kleine niet het eigen hoofd kan steunen. In de kar krijgen ze toch behoorlijke klappen en krachten te verwerken.
Jarno bedankt.
5 maanden lijkt me goede tijd om er mee te beginnen in de fietskar.
Ik ga ook alvast zo'n melia peuterschaal zoeken.