Additionally, paste this code immediately after the opening tag: remgreep - Shimano L H aanduiding - Forum Wereldfietser

remgreep - Shimano L H aanduiding

Hallo,

Op mijn shimano remgreep staat een L-H aanduiding. Ik heb zo geen klein imbussleuteltje liggen om het uit te proberen.

Iemand enig idee waarvoor dit dient?

Afbeelding

Alvast bedankt!

(Ik heb een poging gedaan om op de shimano website iets terug te vinden, maar ik ben waarschijnlijk bij het verkeerde document terechtgekomen ?! http://www.shimano-benelux.com/media/te ... 648085.pdf)

mvg, Bart
basp schreef:Hallo,

Op mijn shimano remgreep staat een L-H aanduiding. Ik heb zo geen klein imbussleuteltje liggen om het uit te proberen.

[/url])

mvg, Bart
met de schroef in de H-positie reageren de remgrepen giftiger. Zou je eens rustig kunnen proberen
De aangeduide schroef verandert de karakteristiek van de hendel: bij L is de werking min of meer lineair (dus ongeacht positie remgreep, verkort je remkabel even veel per vingerbeweging), beweeg hem richting H en deze verhouding verandert (naarmate je de remhendel verder intrekt gaat de kabel harder worden aangespannen)
Was er niet iets met v-brakes en de omhoogtrek-cantilever-remmen uitwisselbaarheid? Het model remgreep stamt nog uit de introductie tijd van de V-brakes toen cantilever de markt bepaalde. Opa haalt herineringen op :D
m-gineering schreef:
basp schreef:Hallo,

[/url])

mvg, Bart
met de schroef in de H-positie reageren de remgrepen giftiger. Zou je eens rustig kunnen proberen
Dan is het wel handiger om eerst een remkabel aan te brengen, die mist nog op de foto :lol: