Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lentefietstocht 19/21 maart rondom Leuven (België) - Forum Wereldfietser

Lentefietstocht 19/21 maart rondom Leuven (België)

Lentefietstocht in en rondom Leuven (België)
Kampeerweekend vrijdag 19 tot en met zondag 21 maart

Na vorig jaar al in Noord-Holland de aftrap te hebben gegeven voor een fietstocht om de lente – oftewel de start van het fietsseizoen – in te luiden, is dit keer gekozen voor wat heuvelachtiger terrein in België. In en rondom Leuven wel te verstaan. Op zaterdag 20 maart wordt eerst het zuidelijke deel onder Leuven verkend. Dan zoeven we zo’n tachtig kilometer door Hageland en Dijleland, dat bekend staat om haar heuvelachtige terrein. Hier overheersen de velden, bossen en boerderijen. Als het weer het toelaat, kiezen we er overigens wel voor om zoveel mogelijk voor om over onverharde (bos)paden te fietsen.

Zaterdagavond overnachten we op een camping in Werchter. Inderdaad bekend van het pop- en rockfestival Rock Werchter. Dan is er geen plek meer te vergeven. Nu overheerst er de rust. Hier kunnen we goed weer zelf kokkerelen. Bij minder goed weer kun je uitwijken naar een cafetaria of een eetgelegenheid. Zondag 21 maart verkennen we het noordelijke deel van Leuven. De etappe is met zo’n zestig kilometer een stuk korter en vlakker. We zien dan onder andere het stadje Aarschot, het kasteel van Horst en het Chartreuzenbos. Het officiële eindpunt van het lentefietsweekend is weer de camping bij Leuven.

Basisgegevens
Doelgroep: fietsers met volledige bepakking die tegen een heuveltje kunnen
Deelnemers: maximaal 15 personen
Startpunt: camping op zo’n 10 km afstand van Leuven
Reistijd: met trein vanuit A’dam circa 3 uur, met auto vanuit Utrecht circa 2 uur
Basisidee: vrijdagavond verzamelen, zaterdag 85 km, zondag 60 km
Eindpunt: camping op zo’n 10 km afstand van Leuven
Aanmelding: Tom Huizenga (tomhuizenga@versatel.nl of 06-10953166) of An de Rijdt (an.derijdt@gmail.com of +32 498623823)
Nadere info: volgt nadat je je het liefst per mail hebt aangemeld
Was dit nu de mannenfietstocht waar het een tijdje geleden over ging? Of mogen er ook vrouwen mee?
Bij mijn weten is dit niet de Hengstenfietstocht, en mogen er dus wel vrouwen mee.
Trekt Tom Huizinga zijn sexy rode broek aan? :lol: :lol: :lol:
Uiteraard mogen er vrouwen mee! :lol:
Annetje schreef:Uiteraard mogen er vrouwen mee! :lol:
Komen jullie nog in de buurt van Retie?
Sorry! Ga niet mee want ik rij al mee op een mini lentetocht elders met de vrouwelijke helften van fietsjunks en bike4travel. 8)

Veel plezier!
We zullen de lente eens goed verwelkomen. Het wordt tijd!!! :D

Blanche
lijkt me een zeer leuk idee. ik bekijk het even in de agenda en laat het weten!
Hoi allemaal,

An heeft een mooie route uitgezet en ondanks de sombere weeravoorspelingen is toch een lenteweertje (met een klein mals buitje).

De zaterdag stond een beetje in het teken van pech: Patrick begon met een lekke band en Tom had onderweg een kettingbreuk en ondergetekende een armbreuk na een schuiver in de Vlaamse klei.

Allemaal bedankt voor jullie goede zorgen. Ronald heeft mij veilig thuis afgezet.

Nog een plezante zondag.

Ik sta de komende 6 weken buiten spel :evil: . Wel jammer met al die tochten op het programma.

Groeten,
Fred
Zo, de tent hangt te drogen en de slaapzak te luchten, ben weer thuis na het eerste fietsweekendje van het jaar!

Bedankt allemaal voor het fijne gezelschap, het was leuk om jullie een keertje "rondom Leuven" te loodsen!

Fred, zo rot dat je bent gevallen gisteren! Zelfs het zonnetje wilde er vandaag niet meer doorkomen zonder jou en Ronald erbij! :( Veel beterschap en hopelijk tot gauw!

Groetjes,

An
Fred, speciaal voor jou dan: http://www.youtube.com/watch?v=YDt1W6ORHZA&NR=1

Beterschap
Bedankt voor het toffe gezelschap, de mooie tocht en de goede begeleiding. Ik vond het erg een zeer geslaagd weekendje weg.
Erg jammer van de pechvogel. Veel beterschap gewenst Fred!
Voor fotos en gps track:
http://pix.pixagogo.com/S5TEYu7vlnFU95o ... GP4555.JPG

groetjes isabelle