Additionally, paste this code immediately after the opening tag: is de pas in de pyreneeen open? - Forum Wereldfietser

is de pas in de pyreneeen open?

Hallo fietsers,

Ergens begin tot half Mei dienen we de de Pyreneeen over te gaan.
Fietsen de Jakobsroute terug over Roncesvalles naar St Pied de Port
de pas heet, volgens mij, Puerto de Ibaneta en is ongeveer 1050 meter hoog.
Zijn er fietsers die uitervaring, vorige jaren, weten of dit een pas is die dichtgesneeuwd kan worden en dan wel in die periode.
Wat is dan het alternatief, via de kust ?

Ook nu weer bedankt voor de info

Vriendelijke groet,

hans stalpers
hans stalpers schreef: Ergens begin tot half Mei dienen we de de Pyreneeen over te gaan.
Fietsen de Jakobsroute terug over Roncesvalles naar St Pied de Port
de pas heet, volgens mij, Puerto de Ibaneta en is ongeveer 1050 meter hoog.
Zijn er fietsers die uit ervaring, vorige jaren, weten of dit een pas is die dicht gesneeuwd kan worden en dan wel in die periode.
Wat is dan het alternatief, via de kust ?
Het lijkt mij stug dat hij dicht is, anders iets westelijker door de Vallei Aldudes, ook mooi, zeker rustiger en iets minder hoog.
Hallo Michael,

Dank je, heb het op de kaart gevonden en hou deze optie dus achter de hand.

vriendelijke groet

hans stalpers
Hoi Hans,

In 2009 ben ik in mei over deze pas gegaan en geen centje pijn, maar toen was het voorjaar wat eerder begonnen. Ik weet niet of dit nu met een wat later worden van de lente invloed heeft. Hans maar wat het ook mag zijn voor weer geniet wat het is er prachtig. :wink:

Fietsen is een makkie,als je niet fietst.
Hallo Otto,

Dank je voor je antwoord, ik geloof wel dat we kunnen stellen dat de lente dit jaar wat later z'n intrede doet. De pas is natuurlijk niet zo heel erg hoog en ligt redelijk westelijk dus een grotere kans dat hij sneeuwvrij is en zoals je hebt gelezen heb ik nu een alternatief.

vriendelijke groet

hans stalpers
Hallo Hans,

De site http://www.infotrafic.com/route.php?reg ... s.php?PYRE geeft de toestand van de Franse cols. Dagelijkse updates. De laagste pas die gesloten is heeft een hoogte van 1395 m
Goedemorgen 'fietsbob'

Deze link kende ik nog niet, dank je voor de info.
Nu ik alles zelf kan bekijken is het niet meer nodig dat 'wereldfietsers' hier verder op reageren.

Nogmaals dank aan allen

veel plezier met fietsen, hans stalpers