Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tolerantie Chris King NoThreadSet - Forum Wereldfietser

Tolerantie Chris King NoThreadSet

De bovenkant van onze Chris King NoThreadSet zit een beetje scheef. Aan de ene kant ± 1 mm. speling (met een voelermaat gemeten waarschijnlijk nog iets minder), aan de andere kant ± 0 mm. Op deze foto (van internet, niet ons balhoofd) zie je ongeveer hetzelfde verschil tussen links en rechts.
Is dit een afwijking om me druk over te maken? Of niet relevant? Binnenkort de eerste servicebeurt en dan wil ik graag weten waar ik over moet zeuren.

Afbeelding
ankeric schreef:De bovenkant van onze Chris King NoThreadSet zit een beetje scheef.
Zo'n balhoofdstel zijn allemaal dingen uit een draaibank, dus die zouden recht moeten zijn. Er kan van alles mis zijn, maar de eerste actie lijkt me de stuurvoorbouw vlakken. Een niet gevlakt frame kan natuurlijk ook
Grappig, ik heb bij mijn fiets een Titanium threaded headset geplaatst en had hetzelfde voor.
Gevolg tikkend geluid in de vork... Dat heeft toch wel even geduurd voor ik gevonden had wat de oorzaak was. Bij mij was de scheefstand echter slechts 0.4mm.

De draad op de vork was niet mooi in lijn met de buis ter hoogte waar de borgmoer zit. Van mijn fabrikant een nieuwe vork gekregen en zelf omgebouwd.
Nu is alles zoals het hoort.

Chris King werkt perfect wanneer dat aan al de voorwaarden voor installatie voldaan zijn. Indien niet dan kan je problemen probleempjes verwachten. King werkt met hoge tolleranties en verwacht van de installatie net hetzelfde.