Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS-routes radeln in Münsterland - Forum Wereldfietser

GPS-routes radeln in Münsterland

Voor een korte ausflucht in Münsterland probeer ik GPS-routes te vinden. Op ww.muensterland-tourismus.de zie je veel routes echter tot op heden is het me niet gelukt deze op m'n GPSMap CX60 te installeren. Helaas komt m'n digibetalisme weer om de hoek kijken: waarschijnlijk de leeftijd! Weet iemand hoe ik GPS-routes c.q. -tracks kan vinden rondom Ostbevern, Münster etc. die installeerbaar zijn op een Garmin GPS-map?
Dries,
Uitgaande van een standaard configuratie op een Windows-PC: de site is niet helemaal eenduidig in het aanbieden van GPS-routes, maar het principe (ik neem een voorbeeld): kies in de linkerkolom Radfahren -> GPSradrouteplaner -> Klick & Bike -> kies een route -> kies rechts: GPS-data(gpx) -> start download als Einzel.. -> opslaan -> bestand openen met Mapsource, bijvoorbeeld op een kaart van OSM Radkarte Europa (http://wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic ... 21&p=98306) -> eventueel tracks samenvoegen -> opslaan onder een naam die jou wat zegt -> dit bestand via Mapsource overzetten naar je GPS
Overigens heeft deze site http://www.radroutenplaner.nrw.de/RRP_t ... en_02.html ook erg veel kant en klare routes in de aanbieding, maar het fraaie hier is dat je ook je eigen route kunt samenstellen en downloaden, weer volgens hetzelfde principe.
Ik lees het hier wel als je meer informatie nodig hebt.
Hallo Arno bedankt voor de reactie. Even voor de goede orde: ik weet wel hoe ik een track op m'n GPS moet krijgen, maar ik vind er geen routes nabij Münster. Ik wil vermijden dat ik uitsluitend over bundeswegen met het langsstormende autoverkeer moet rijden. Ik zoek eigenlijk losliggende fietspaden of soortgelijke rustiger wegen in een mij relatief onbekend gebied.
Ik was al een weinig verbaasd. Een mooie route over rustige wegen (we deden hem zelf voor twee jaar, kamperend in het voorjaar), met Münster als centrum: de 100-Schlösser route. Kies deze op de tweede link in mijn vorige mail onder Überregionale Themenrouten en met Route speichern ben je klaar. Viel Spass!
arnob schreef:Ik was al een weinig verbaasd. Een mooie route over rustige wegen (we deden hem zelf voor twee jaar, kamperend in het voorjaar), met Münster als centrum: de 100-Schlösser route. Kies deze op de tweede link in mijn vorige mail onder Überregionale Themenrouten en met Route speichern ben je klaar. Viel Spass!
Arno, dat is nou m'n digibetisme: "hij" speichert niks(blijft grijs), alleen laden is zwart en daarmee probeert "hij" echt een route op m'n PC te laden. How come?
Ze maken het je daar ook niet eenvoudig:

Stappen:
- Je maakt een route met begin- tussen en eindpunten (klik op en locatie met je linkermuistoets en er verschijnt een menu), waarbij je een themaroute als uitgangspunt kunt nemen
- Laat die route berekenen (een voorwaarde om te kunnen speichern)
- Onder de kaart verschijnt dan een informatietab over de route, met hoogteprofiel, statistieke etc. Het vierde kopje is GPS/OVL/KMC
- Dit klik je aan. Nu wordt een GPS-route aangemaakt die je vervolgens ter downloaden aangeboden krijgt.