Marten,
Maar... je refereert hier aan het oude model borgveer (model vóór 2000), toen het ook nog meer een borgveer was dan nu. Nu is het een borgveer die gebruik maakt van een nokje op het padje om mee te borgen.
Zie:
bob-pins-choose-from-old-new-style.
bob-yak-trailer-replacement-forks
Jouw plaatje is IMHO geen verbetering voor het nieuwe model borgveer, die je onderweg gewoon nooit verliest en die ook niet roest (i.t.t. wat ik al eerder schreef, de padjes, de boutjes en de moertjes).
Overigens in reactie op wat Wim nog schreef over alternatieven: hier staan de alternatieven in een OpPad test uit 2006 gemoemd.
Conclusie: Radical is de beste tweewieler, Bob is de beste eenwieler. Blijft nog één keuze over
Testwinnaar:
Kiezen tussen de éénwielige Yak en de tweewielige Cyclone?
Het is wikken en wegen, maar wij denken dat vakantiefietsers het meeste plezier zullen hebben van de Radical Design Cyclone.
Maar... je refereert hier aan het oude model borgveer (model vóór 2000), toen het ook nog meer een borgveer was dan nu. Nu is het een borgveer die gebruik maakt van een nokje op het padje om mee te borgen.
Zie:
bob-pins-choose-from-old-new-style.
bob-yak-trailer-replacement-forks
Jouw plaatje is IMHO geen verbetering voor het nieuwe model borgveer, die je onderweg gewoon nooit verliest en die ook niet roest (i.t.t. wat ik al eerder schreef, de padjes, de boutjes en de moertjes).
Overigens in reactie op wat Wim nog schreef over alternatieven: hier staan de alternatieven in een OpPad test uit 2006 gemoemd.
Conclusie: Radical is de beste tweewieler, Bob is de beste eenwieler. Blijft nog één keuze over
Testwinnaar:
Kiezen tussen de éénwielige Yak en de tweewielige Cyclone?
Het is wikken en wegen, maar wij denken dat vakantiefietsers het meeste plezier zullen hebben van de Radical Design Cyclone.