Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vering van medeo trekking - Forum Wereldfietser

vering van medeo trekking

ik zit er over te denken om voor mijn fietstocht deze zomer een gazelle medeo trekking aan te schaffen. echter, in de fietsenwinkel vertelde de verkoopster mij heel eerlijk dat sommige mensen hebben geklaagd over de vering van de voorvork. door deze vering zou veel energie verloren gaan. heeft iemand hier ervaring mee? en meer info en meningen over dit model zijn sowieso welkom

Je kan de Gazelle Medeo ook zonder verende voorvork en verende zadelpen krijgen. Dan is de adviesprijs € 50,= lager. Voor die € 50,= meer kan je dus ook geen kwalitief hoogwaardige verende voorvork (en verende zadelpen) verwachten.
Als je een Gazelle Medeo wilt kopen, zou ik hem zonder vering kopen. Voor het soort fietstochtjes, waavoor de Medeo geschikt is, heb je geen vering nodig.

Gerd

beste gerd, heel erg bedankt voor je antwoord. ik was van plan om de fiets in frankrijk en spanje te gebruiken, op volgens mij over het algemeen vrij goede wegen. vering zou dus overbodig zijn. zal ik deze (speciale?) uitvoering zonder vering echter moeten bestellen bij de fietsenwinkel? ik neem aan dat ze hem niet op voorraad hebben staan?

Gazelle brengt gewoon standaard een geveerde en een ongeveerde Medeo op de markt. Kijk maar eens op de Gazelle-site. Dus als je rijwielhandel de ongeveerde niet heeft, kan hij hem zonder probleem bestellen.

Overigens maken zowel Aktiva Tours, als Cycletours, gebruik van de ongeveerde Medeo als resp. inbegrepen cq. huurfiets bij georganiseerde fietsvakanties. Beide reisorganisaties verkopen deze fietsen na 1 of 2 jaar. Je zou kunnen proberen of je bij een van deze organisaties nog een gebruikte Medeo kunt krijgen voor een schappelijk prijsje. Houdt er wel rekening mee dat deze fietsen door een aantal verschillende mensen gebruikt en dat je nooit zeker weet of ze wel of niet afgeragd zijn.

Gerd

GerdC schreef:Overigens maken zowel Aktiva Tours, als Cycletours, gebruik van de ongeveerde Medeo ...
Hoi,
Houd er wel rekening mee dat de voorvork en de kleur niet het enige verschil is tussen de Cycletoursmedeo en de Medeo in de winkel. De cycletoursfietsen worden speciaal samengesteld. Het criterium zal vast en zeker zijn "geen gezeur en niet duur". Als ik in de Cycletoursfolder van vorig jaar kijk, dan staan op pagina 190 de Cycletoursmedeo en op de achterkant de Gazelle. Ik zie volgens mij twee sterk verschillende fietsen.
Leon

oftewel, het originele gazelle-model is beter dan het cycletours-model?

Bram_berkien schreef:oftewel, het originele gazelle-model is beter dan het cycletours-model?
Dat heb ik niet beweerd en zal ik ook niet beweren. De meest luxe fietsen met de meest exotische materialen en onderdelen hoeven namelijk helemaal niet het beste te zijn voor het doel van de individuele fietser.
Leon

Ik rijdt al vier jaar op een Gazelle Medeo. Daarvoor heb ik een keer op de "Cycletours versie" gereden. Er zit inderdaad verschil tussen, als ik mij niet vergis had de cycletours een stalen frame en die van mij is in aluminium uitgevoerd. Tevens zat er een nexus set op in tegenstelling dat die van mij met alivio is uitgevoerd.

Ik heb de ongeveerde uitvoering. Door de jaren heen heb ik er wel wat aan veranderd, andere trappers met spd en een vlinderstuur gemonteerd. Dit bevalt mij uitstekend.

Michiel.