Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe onderdelen na vandalisme... - Forum Wereldfietser

nieuwe onderdelen na vandalisme...

hallo,
na vanmorgen mijn fiets gemolesteerd terug te hebben gevonden in de fietsenstalling van antwerpen centraal moet ik een nieuwe (achter)velg kopen en een nieuwe crankset op het eerste zicht. mijn fiets is een off rohler, met rigida darim ceramisch gecoate velgen, nu had ik ook al goeds gelezen over de rigida andra 30 tungsten carbide, welke schaf ik me best aan? op sjs cycles kan ik echter afleiden dat er voor die carbide velgen geen magura blokjes bestaan, klopt dit? om dezelfde crankset terug te plaatsen vind ik enkel op chainreaction cycles de truvativ 1.1 stylo oct versie 2009 aan 187 euro, zijn er alternatieven van gelijke kwaliteit? daarenboven hoop ik dat het frame niet getorst is, ze hebben hem flink toegetakeld, hoe kan ik dit het best controleren trouwens?
bedankt, ignace
Damn, das wel een beetje zonde idd. Maar kwa cranckstellen weet ik het zo niet, dacht dat er in de of rohler een ht2 as zat, een holle as dus? Maar er zijn behoorlijk wat octa cranckstellen die best ok zijn.

Om je frame na te meten, pak een eind lijn, knoop een kant aan de achter as, dan naar voren langs je balhoofdbuis, vervolgens terug naar de achteras aan de andere zijde. Dan zou de afstand van de zadelpenbuis aan beide zeide gelijk moeten zijn, wel even goed kijken of de touwtjes een beetje gelijk opgaan. Het best gaat dit met een metselkoordje.

Zal straks thuis een schetsje maken.

Bas
jassy schreef:hallo,
na vanmorgen mijn fiets gemolesteerd terug te hebben gevonden in de fietsenstalling van antwerpen centraal moet ik een nieuwe (achter)velg kopen en een nieuwe crankset op het eerste zicht. mijn fiets is een off rohler, met rigida darim ceramisch gecoate velgen, nu had ik ook al goeds gelezen over de rigida andra 30 tungsten carbide, welke schaf ik me best aan? op sjs cycles kan ik echter afleiden dat er voor die carbide velgen geen magura blokjes bestaan, klopt dit? om dezelfde crankset terug te plaatsen vind ik enkel op chainreaction cycles de truvativ 1.1 stylo oct versie 2009 aan 187 euro, zijn er alternatieven van gelijke kwaliteit? daarenboven hoop ik dat het frame niet getorst is, ze hebben hem flink toegetakeld, hoe kan ik dit het best controleren trouwens?
bedankt, ignace
Zijn de cranks krom? Dat is dan wel een prestatie. Magura heeft twee compounds voor ceramische velgen, groen en ev grijs

Rechtheid: zet twee goede wielen in de fiets, als de remblokjes nog netjes uitgelijnd staan, de assen goed passen en de fiets rechtuit gaat is alles nog in orde
Er zijn wel betere cranks dan de Truvativ die er standaard op zaten. Dus als je nieuwe nodig hebt zou ik kijken naar iets met een vierkante as, zoals de Sugino XD of luxer de TA Vega of Carmina (als die past met je brede achtervork).
Wim
Hi, heb eventjes erg snel een plaatje bijelkaar geklikt hoe ik een frame opmeet om te zien of dat ie recht is.
En idd zou ook kiezen voor een wat ander cranckstel nu je toch daar kosten gaat maken, een aardige trapas kost ook niet alles.

Afbeelding

hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Bas
B@se schreef:
Afbeelding

hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Bas
Of met fototjes
http://www.m-gineering.nl/avorkricht.htm
Dan kun je mooi gaan denken aan wat een goede combi is met gewicht, degelijkheid en q-factor (ondanks dat m-g het geen factor vindt :p )

Ikzelf zou ook kiezen voor een vierkante as (skf maakt ze ook, erg goed).
Middleburn cranks (R7) met lichtere spider en TA bladen (24-32-42) weegt ongeveer 567. Gewicht SKF trapas heb ik ff niet bij de hand. Maar wellicht kan m-geneering je wel helpen daarmee.
@Marten: Hoe heb je de laatste foto van die pagina gemaakt? Met het puntje van je neus of zo? Je handen waren zo te zien al bezig.
Zelfontspanner.
Aan de stand van de handen te zien staat hij links van de situatie uit het beeld.
arnob schreef:@Marten: Hoe heb je de laatste foto van die pagina gemaakt? Met het puntje van je neus of zo? Je handen waren zo te zien al bezig.
'lets's not exclude the possibility of genius' :D
rvdh schreef:
Ikzelf zou ook kiezen voor een vierkante as (skf maakt ze ook, erg goed). .
Ik hoor graag het tegendeel, maar de importeur heeft mij verzekerd dat SKF er mee op is gehouden