Dat bedoelde ik nou ook weer niet. Ik doelde meer op andere merken (bv Bulls).Walter B. schreef:Hi Anne86,
Er wordt hier gerept over een goedkoop frame over de VSF T400.
gr Walter
Maar ze gaf aan dat gewicht ook een rol speelde in haar keuze en dat ze hem dagelijks wilde gebruiken. Ze wil vooral later ooit in europa rondcrossen. Voor europa is een stalen frame helemaal niet nodig. Bovendien gaat een alu frame niet zo snel stuk als vroeger en is het in europa veel makkelijker om wat te regelen mocht dit toch gebeuren.
Ok, ik had per ongeluk het t300 C gewicht gepakt als vergelijking. Inmiddels gecorrigeerd. Maar het blijft 2 kg schelen.
Ik ben niet zo onder de indruk van het argument van Wim dat het balhoofd minder lang mee zou gaan bij de Stevens. Het balhoofd is een FSA oversized waardoor de druk beter verdeeld wordt dan de 1" balhoofden.
En wat heb je nu al aan zware banden als je pas later (wanneer de banden versleten zijn) op vakantie ermee gaat?
plussen VSF:
-remmen
-stalen vork
plussen Stevens:
-gewicht
-iets betere afmontage dan de VSF (op remmen na)
Je kan natuurlijk ook kijken of je jouw dealer zo gek krijgt om de v-brakes te vervangen voor HS-11 , die kosten niet veel. Dan ben je ook klaar.Op de vork van stevens kun je wel een Tubus duo monteren, die heeft aan de binnenkant van de vork ook een bevestigingspunt.
Bedenk wel dat iig de VSF (en waarschijnlijk oook de stevens) een drager heeft waar slechts 25 kg als max opgegeven wordt. Een andere drager is wel aan te raden op termijn.