Wat is de vraag? Wil je een Rohloff naaf kopen? Welk model dan? Rohloff naven hebben bovendien normaal 32 spaakgaten. Er zijn wel conversies naar 48 gaten, maar of je dat moet willen is maar de vraag.
Wim
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ga achter een computer zitten met een flinke verbinding, trek een paar uur uit en surf naar Rohloff.de. Gezien je huidige kennisachterstand moet dat nieuwe inzichten opleveren en teleurstelling kunnen voorkomen.Yohta schreef:Sorry als er enige onduidelijkheid is omtrent m'n vraag.
Was in de veronderstelling dat er maar één model is namelijk
die met veertien echte versnellingen![]()
Korte arm, lange arm is mij om het even. Eventueel pas ik mijn
frame op de naaf aan.
Elk model is dus welkom maar liefst meer dan 32H dan is het wiel
eventueel inzetbaar in de tandem.
Indien mogelijk model zonder snelspanners dus gewoon met
van die ouderwetse moeren op de assen.
Vreemd. Volgens mij wordt het economisch pas interessant wanneer je meer dan 5000 km per jaar rijdt. Technisch is er nog niet zoveel bekend over het einde van de levensduur van de naven, alleen dat deze ieder jaar weer verder weg ligt dan verwacht....pascoa schreef:Op internet zag ik een tweedehands Rohloff staan
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... Track=true......Wat ik wel interessant vond was dat dat afgeraden werd voor als je meer dan 8000 km per jaar rijdt. Tweede vraag: wat is jullie ervaring hiermee?
pascoa schreef: Wel zag ik dat het een interne gearbox is. Wat ik wel interessant vond was dat dat afgeraden werd voor als je meer dan 8000 km per jaar rijdt. Tweede vraag: wat is jullie ervaring hiermee?
Die stelling blijft zo, al zag ik bij Vittorio nu een prachtig uitgevoerde 48-spaaks conversie. Op de bestaande spaakgaten bouten ze aan beide zijden een nieuwe 24-gaats flens vast, die gemaakt is uit massief aluminium. De flens wordt dus pakweg 2 centimeter groter in diameter. Samen met 48 spaken moet dat een tamelijk onverwoestbaar wiel opleveren.Marten schreef:De 32-spaaks Rohloffs gaan gewoon in tandems, ook met 700c-wielen (onder meer bij Avaghon).