Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets- en wandelbeurs - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fiets- en wandelbeurs

Wim schreef:Het komt allemaal uit het Latijn: negotium als zelfstandig naamwoord en negotiare als werkwoord. Via het Frans van Willem de Veroveraar en zijn kornuiten is het na 1066 ook in het Engels terechtgekomen, net als heel veel andere woorden van Latijnse oorsprong.
Wim
En het Gronings heeft rond 1800 ook een flinke injectie Frans gekregen
Het tentenargument was een goede geweest om mijn eega over te halen. Veel reisorganisaties en hotels etc. etc. kom ik niet voor. Het ziet er overigens naar uit dat eega uit eigen initiatief al om is :D dus wellicht tot morgen...
m-gineering schreef:
Wim schreef:Het komt allemaal uit het Latijn: negotium als zelfstandig naamwoord en negotiare als werkwoord. Via het Frans van Willem de Veroveraar en zijn kornuiten is het na 1066 ook in het Engels terechtgekomen, net als heel veel andere woorden van Latijnse oorsprong.
Wim
En het Gronings heeft rond 1800 ook een flinke injectie Frans gekregen
Wablief? Heeft Guillaime le Conguér(re) ook achter de Hondsrug huisgehouden?
Bestond Grunning toen wel al: was het geen Bourtanger moor of vrij vertaald: Mér de la Boutangée, gelegen 600km achter Parijs? :wink:
Vanmiddag op de beurs een prima presentatie gezien van John Telleman over hun fietstocht in Marroko. :D
Met name de prachtige foto,s (van Gudy?) en de filminzetjes daarin, kwamen behoorlijk professioneel over. Hulde!
Verder viel het me op dat het erg druk was, maar dat is niet zo verwonderlijk met dit kl.. weer :(

gr Dirk
dik5 schreef:Verder viel het me op dat het erg druk was, maar dat is niet zo verwonderlijk met dit kl.. weer :(
gr Dirk
Ik was er vrijdag en toen was het heerlijk rustig; alleen maar de standmensen :wink:
De foto's van John's lezing zijn inderdaad gemaakt door Gudy.
Hoe waren de andere lezingen?
Vanmiddag was ik bij Clemens Sweerman over de Oostelijke Donau en Limes route. In een volle zaal gaf hij nuttige informatie over de route. Nog niet alles is rozegeur en maaneschijn in het oosten van Europa. De oorlog in het voormalige Joegoslavie is nog goed zichtbaar. Ook gebeurt het dat wegen ophouden, je over drukke wegen moet fietsen of soms zelfs een stuk met de trein moet reizen. Luxe campings moet je daar niet verwachten, al zijn ze er wel, soms gerunned door Nederlanders. Er wordt wel gewerkt aan betere fietsvoorzieningen in die landen. En overal waar je komt is de bevolking vriendelijk! Dus het was goed en informatief.

Voor de rest lijkt mij de beurs het zelfde als 8 jaar geleden. Even wat landeninfo en inspiratie gewonnen voor de komende tijd. Het lijkt er op als of landen de fietstourist steed serieuzer nemen, wat een goede zaak is. 8)
Was leuk om dit maal als informant voor de stichting fietsen met kinderen aanwezig te zijn. Ook nog tijd gehad om rond te kijken. Weer veel nuttige informatie gehaald. Het leukst en nuttigst vind ik nog de gesprekken met de andere fietsers.
Wij hebben gisteren ook een leuke middag gehad op de beurs. Het leukste vond ik toch om een paar rondjes te fietsen op een Santos Travelmaster 2.6 Alu met Belt Drive. Wat een fiets zeg! Echt fantastisch! Meteen maar bedacht dat het budget voor de volgende fiets iets omhoog moest. Maar dat was wel even schrikken toen ik op de Santos site keek: € 3299 :shock: en dat is nog zonder dynamo, verlichting en spatborden!

Om toch nog iets van dat fietsplezier te kunnen beleven heb ik vast een setje Ergons besteld, dat fietst ook echt super!
Hoi Blanche,
Blanche schreef:De foto's van John's lezing zijn inderdaad gemaakt door Gudy.
Hoe waren de andere lezingen?
Ik heb vandaag diverse lezingen bezocht. Het begon al goed, met een lezing van Ellen van der Zwan, die prachtige foto's liet zien van haar fietstocht in Ladakh, ook de presentatie was prima. Daarna ben ik naar de lezing van Frank van Rijn geweest en die was wel leuk. Om mijn eigen fotografie wat te verbeteren ben ik daarna naar de workshop van Kees Swart geweest en dat was wel interessant. Ik ben het met Dirk eens dat de lezing van John zeker de moeite waard was.
Nu de grootste en drukst bezochte fietsbeurs van Nederland achter de rug is, staat er weer een kleinschaliger maar zeker zo gezellige fietsbeurs bij onze zuiderburen op het program.

Het is zoals altijd te doen in Retie, een mooi stukje fietsen vanaf station Eindhoven of Tilburg
http://www.vakantiefietser.be/fietsreis ... /index.asp
Over foto's gesproken... ik heb er nog een paar op de beurs geschoten.
Aangezien ik dit jaar alleen op zondag aanwezig kon zijn, 's ochtends mensen informeerde over mijn tochten en 's middags toch ook nog wat stands wilde bezoeken, is het maar een kleine serie geworden.

http://www.richardb.nl/wf/beurs%202010/album/

Ik hoop dat jullie er toch nog van kunnen genieten.

Richard
Ik heb ook foto's online gezet: alstublieft.