Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets- en wandelbeurs - Forum Wereldfietser

Fiets- en wandelbeurs

Kunnen de organisatoren - op basis van de ervaringen uit het verleden - wellicht vertellen wanneer het drukker is, zaterdag of zondag?

Gerd
GerdC schreef:Kunnen de organisatoren - op basis van de ervaringen uit het verleden - wellicht vertellen wanneer het drukker is, zaterdag of zondag?

Gerd

Beste Gerd,

Vorig jaar was er niet zoveel verschil. Op zaterdagmorgen stond al voor de opening van de beurs om 10:00 uur een hele meute te trappelen om de beursvloer op te gaan. Op zondag kwam dat wat geleidelijker op gang.


Groetjes,

Bert
Hoi Gerd,

Ik denk dat je het beste op zaterdag en zondag kunt komen. :) Neem geen risico. Er is zoveel te doen daar.

Groeten,

Rutger
Maar als je helemaal kriegel wordt van de drukte, zondagmiddag tegen het eind is het warempel rustig. Maar misschien word je dan lauw van de wat uitgewrongen sfeer :roll:.
Rutger schreef:Er is zoveel te doen daar.
Wat mag ik dit jaar niet missen dan?
Lezingen, Themapaviljoens (bijv. Duurzaam Kamperen en GPS), Workshops van o.a. veel Wereldfietsers, de Informatiemarkt (o.a. Fietsers informeren Fietsers), een Fietsparcours, en een expositie van de Wereldfotografen welke allen Wereldfietserlid zijn.

Hier nog een complete lijst van de Lezingen en Workshops 2010.
Ja, de Wereldfietser is een belangrijke factor voor de Fiets- en Wandelbeurs, heel wat collega-wereldfietsers geven acte de présence, onder meer:
* schrijf- en fotoworkshops: Monique van Klaveren, Kees Swart, Leon Poels, Marc Peeters
* dialezingen: Gudrun en Jan-Willem, Carla en Eric, John Telleman, Frank van Rijn, Marco Meijerink, Ellen van der Zwan, Bernadette Speet
* workshops: Willem Jongman, Eric Schuijt, Maarten Smit, Wouter Hagedoorn en Leon Poels, Gwendolin Vroland
* fotoexpositie: Gudy Rooijakkers, Marco Meijerink, Ellen van der Zwan en Dennis Koomen
* plus: diverse wereldfietsers zitten achter tafels als informant of GPS-deskundige
Reden genoeg om massaal naar de Rai te gaan.
jimvdberg schreef:Ja, de Wereldfietser is een belangrijke factor voor de Fiets- en Wandelbeurs, heel wat collega-wereldfietsers geven acte de présence, onder meer:
* schrijf- en fotoworkshops: Monique van Klaveren, Kees Swart, Leon Poels, Marc Peeters
* dialezingen: Gudrun en Jan-Willem, Carla en Eric, John Telleman, Frank van Rijn, Marco Meijerink, Ellen van der Zwan, Bernadette Speet
* workshops: Willem Jongman, Eric Schuijt, Maarten Smit, Wouter Hagedoorn en Leon Poels, Gwendolin Vroland
* fotoexpositie: Gudy Rooijakkers, Marco Meijerink, Ellen van der Zwan en Dennis Koomen
* plus: diverse wereldfietsers zitten achter tafels als informant of GPS-deskundige
Reden genoeg om massaal naar de Rai te gaan.
En er zijn ook nog wel een paar die hun nederige negotie aan de man/vrouw proberen te brengen :D
m-gineering schreef: En er zijn ook nog wel een paar die hun nederige negotie aan de man/vrouw proberen te brengen :D
Ik had niet het idee dat ik een zeer beperkte woordenschat had, maar negotie moest ik echt even opzoeken, weer wat geleerd!

ne▪go▪tie
〈de negotie (vrouwelijk); negoties〉
1 handel, koopmanschap
2 koopwaar waarmee men langs de deuren vent
Ik ga er van uit dat iemand die Engels of Spaans kan (dé 2 wereldse talen), dat ook zelf zo had kunnen bedenken zonder woordenboek... :roll:
Sure, dat was ook niet het probleem, maar ik kende het niet als nederlands woord! :D
Is deze beurs geschikt om op tentenjacht te gaan?
Weet iemand of deze aanhangfiets (Weehoo, Igo) al te zien is op de beurs. Bij mijn weten is ie nog niet te koop in Nederland, maar ik zou hem graag een keer zien voor ik hem over laat komen...
http://www.weehoogear.com/


Afbeelding
De moedernegotie bijvoorbeeld was in de Gouden Eeuw de graanhandel op de Oostzee.
Ik denk niet dat deze beurs de ideale plek is om op tentenjacht te gaan. Daarvoor zijn de stands te klein. Tatteljee staat er wel.
Wim
ik wens alle standhouders van de wereldfietser 2 hele mooie beursdagen ik zie juli zondag dan kom ik zamen met mijn wandelmaat.
gr marcel
Johojo schreef:Is deze beurs geschikt om op tentenjacht te gaan?
Een beetje beurs kost zo €60-100 per vierkante meter. Dan moet je wel heel veel tenten verkopen wil het uitkunnen er eentje op te zetten
Johojo schreef:Is deze beurs geschikt om op tentenjacht te gaan?
Voor tenten kun je beter naar een tentenshow gaan. Ook het knaagdier heeft ze.
JanWillem schreef:
m-gineering schreef: En er zijn ook nog wel een paar die hun nederige negotie aan de man/vrouw proberen te brengen :D
Ik had niet het idee dat ik een zeer beperkte woordenschat had, maar negotie moest ik echt even opzoeken, weer wat geleerd!

ne▪go▪tie
〈de negotie (vrouwelijk); negoties〉
1 handel, koopmanschap
2 koopwaar waarmee men langs de deuren vent
Soms ontdek je de betekenis door in een andere taal te kijken. In dit geval een woord dat je wel kent uit het Engels:
negotiate (ww.) onderhandelen, afdingen, pingelen, marchanderen, sjacheren, afpingelen, bemiddelen, tussenkomen, verdisconteren, incalculeren
Het komt allemaal uit het Latijn: negotium als zelfstandig naamwoord en negotiare als werkwoord. Via het Frans van Willem de Veroveraar en zijn kornuiten is het na 1066 ook in het Engels terechtgekomen, net als heel veel andere woorden van Latijnse oorsprong.
Wim
otium en negotium, .... oftewel het aangename met het functionele verenigen.

Zoals vroeger een bakker op zijn fietsje het brood rondbracht en genoot van zijn fysieke inspanning.
Afbeelding

Ik denk dat deze tijden wel weer eens terug zouden kunnen keren ;).