Additionally, paste this code immediately after the opening tag: velgschade in het vliegtuig - tips gevraagd. - Forum Wereldfietser

velgschade in het vliegtuig - tips gevraagd.

Hallo medefietsers,

Effe balen. :( Net in Bangkok aangekozen, en m'n spiksplinternieuwe voorvelg heeft een deuk opgelopen. Er zit nu een platte kant aan de velg, zodat hij iets hobbelt op de weg. Het wiel is niet meer rond, en er zitten een paar slingers in. Blijkbaar hebben er 20 koffers op m'n fiets gelegen in het vliegtuig.
Op het vliegveld heb ik 'm iets rechter weten te krijgen, zodat ie niet meer tegen de remblokjes op loopt. Maar ik draai niet met veel kennis van zaken aan die spaken.
Ik heb een expedition van '93 (met een nieuwe voorvelg dus), die nog 6 weken door Cambodja en Laos moet stampen. Wel 28 inch!!
Gaat dit lukken?
Heeft er iemand een tip? :idea:
Morgen ga ik langs de fietsenmaker hier (Probike volgens de landeninfo), meer extra info is natuurlijk welkom. Ik weet uiteraard niets van de kwaliteit van de mechaniciens.

Alvast bedankt !
Cor Weel
Hoi,

Ik hoop dat je hier iets aan hebt:

http://www.m-gineering.nl/spaak.htm

Groetjes Gijs
Hoi Gijs,

Bedankt voor je tip. Velgen zijn niet het makkelijkste onderdeel van de fiets. Ik ga nu voorlopig verder met een racefietsvelg, van Probike. Daar moet het ook wel mee lukken. Mijn velg was dus niet meer te redden.

Cor
Hoi Cor,

jammer dat je een nieuwe velg hebt moeten kopen, maar fijn dat je er een hebt kunnen kopen! Het gaat om de voorvelg begrijp ik? Het meeste gewicht zit op het achterwiel.
Maar het spaken van een velg is als het opzetten van een tent, in principe :? Ik zelf heb ooit aan der lijve ondervonden dat een velg die ik effe recht gebogen had binnen no time ging scheuren. Dan ben je blij dat je een nieuwe kunt kopen....

Veel succes!!

Groetjes Gijs

Dit is wellicht een beetje laat maar goed,
De luchtvaarders advieseren altijd de band volledig leeg te laten lopen waardoor de velg veel kwetsbaarder wordt, volgens mij, bied een band met daar in twee bar heel veel bescherming aan een velg en kan plate kanten voorkomen.ik ben al een een aantal keren zo de vlieger in gegaan en heb daarbij geen problemen gehad (de fiets dus) met de band of velg (afkloppen!)nu zijn er natuurlijk altijd bagage gooiers die harder gooien als andere, maar alle beetjes helpen. :?: