Additionally, paste this code immediately after the opening tag: asturië /cantabrië - Forum Wereldfietser

asturië /cantabrië

Begin mei trekken we een week naar het noorden van Spanje om de fietsmicrobe los te laten.

Kent iemand de mooiste routes en wegen in Cantabrië/Asturië? Plaatsen waar we zeker moeten passeren, must-have seen dorpjes, stille wegen,..?

Alle tips zijn welkom!

PS: Wat voor een weer kunnen we er verwachten begin mei?
Hallo Thissers,

Ben je al eens op de site van de Wereldfietser Raoul Gonsales geweest? http://www.fietseninspanje.nl/. Hij heeft goede Spanje-tips omdat hij er vandaan komt. Misschien ook van jouw gebied. Staat er niets over jouw gebied schroom dan niet om contact met hem op te nemen. Hij is erg hulpvaardig.

Wij waren vorig jaar begin mei in Spanje maar dan in de zuidelijkere regio van de sierra de Segura, Sierra de Cazorla en Sierra Nevada. Het kon daar behoorlijk fris zijn s'avonds en s'ochtends. Overdag was het echter heerlijk en overal fris groen. Kijk maar eens naar de video die ik van die reis maakte.

Succes en veel plezier met het plannen!

Blanche


Klik op het plaatje en veel kijkplezier!


Afbeelding
De Picos zijn natuurlijk prachtig (vb. rondje vanaf camping Boca de Huérgano naar Posada de Valdeón is mooie dagtocht zonder bagage), maar vergeet het Parque Natural Somiedo niet. Veel rustiger en ook heel mooi. Bijvoorbeeld van Sena de Luna naar de Puerto Ventana, via de Puerto San Lorenzo (pittig, 5 km 11% stond op een bord en is niet ver van de waarheid) naar Pola de Somiedo. Maar vanaf de San Lorenzo naar het noorden en dan verder naar het westen lijkt me ook geweldig. Er zijn heel veel mooie fietswegen in dit deel van Spanje.
Ik was in 2001 in augustus in de picos, mei lijkt mij wel wat koud. In Pyreneeen is het dan vaak nog slecht weer. De picos is wel erg fraai.

Afbeelding

Zie verder

http://luddo.freehostia.com/Spanje/spanje.htm
Ik heb er in 2007 rondgefietst, was prachtig.
Hier is een verslag van onze tocht te bekijken (Ongeveer halverwegerijden we Spanje binnen)
De route kan ik je eventueel mailen als je interesse hebt.

Franck
thissers schreef:Begin mei trekken we een week naar het noorden van Spanje om de fietsmicrobe los te laten.
Kent iemand de mooiste routes en wegen in Cantabrië/Asturië? Plaatsen waar we zeker moeten passeren, must-have seen dorpjes, stille wegen,..?
Alle tips zijn welkom!
PS: Wat voor een weer kunnen we er verwachten begin mei?
Als je geluk hebt is het aan de noordkant van de bergen mooi weer en kun je daarvan profiteren. Met wat pech regent het er pijpestelen (het is er niet toevallig zo groen) en is het slimmer om aan de andere kant van de bergen te gaan.
De mooiste routes gaan uiteraard over de stilste wegen. De kunst is om die aan elkaar te rijgen.
De klim van Potes naar de Puerto de San Glorio staat nog altijd in mijn geheugen gegrift.
Het kan dik 30 graden zijn, maar ook 20 en het kan 's nachts op de hoogvlakte ook wel tegen het vriespunt aan zitten.
Reken niet op vlakke stukken, dan valt het mee :lol:
@Blanche: weet je waar Cantabrië en Asturië liggen? Heel ver van Andalusië af, in meerdere opzichten.
Leon
De bergen schrikken ons niet zoveel af. Klimmen, daar gaan we voor! Anders hadden deze belgen wel voor Nederland gekozen :D

@ frank: Tof als je me de route mailt op mathijs16@yahoo.com

We weten inderdaad dat het rond de Picos zeer de moeite is. We zoeken vooral alternatieven in de streken rondom de picos.

BTW: In Andalusië in die periode ook al knap aangevroren tentje gehad. Altijd verrassend in zuiden van Spanje.

greetz