Additionally, paste this code immediately after the opening tag: THIALF - 13 feb 2010 12:30 uur tot 16:00 uur - Forum Wereldfietser

THIALF - 13 feb 2010 12:30 uur tot 16:00 uur

Fietsers die schaatsen en schaatsende fietsers…. :)

De 11-steden-tocht gaat dan vooralsnog niet door, maar we kunnen wel gaan schaatsen in de Friese schaatstempel THIALF in Heerenveen.

Wie heeft er zin om te gaan schaatsen in Thialf? Ik heb al een stel WF-ers gevonden die dat graag zouden willen doen.

********** op 13 februari 2010 ************

Je kunt er schaatsen vanaf 12:30 tot 16:00 uur.
Je kunt er ook schaatsen huren. Maar daar zou ik niet graag op willen gokken.

(za 20 feb is het voorjaarsvakantie en dus minder geschikt en in maart zijn er weer veel wedstrijden Worldcups en het WK Allround) Dit is dus de enige mogelijkheid. Want we willen Roel van Liemburg ook de kans geven mee te schaatsen. Hij fietst op dit moment in Laos en is dan net weer terug. Het was ooit al eens een idee van Roel en mij. Ik neem nu de leiding in de organisatie.En er moet nog wat tijd zijn om het te organiseren. En ik wil geen discussies over data. Dus die staat bij deze vast!!!

Je krijgt goede tips van goede schaatsers (o.a. Roel, Douwe (van Blanche) en mij en we er zijn er nog wel een paar...) als je het zelf nog niet zo goed kunt.

Je kunt je gewoon in de kleedkamers omkleden en douchen.
Daarna is het de training voor de toppers die nog in NL zijn. Dus dan kun je die ook nog zien schaatsen. Daarna kunnen we ergens wat gaan eten.

Diezelfde dag is ’s avonds om 21:00 uur de 5 KM van Sven Kramer in Vancouver.

Dus lijkt het je leuk en wil je meedoen: mail mij dan even. :o
Geef ook even aan of je bij het station opgehaald moet worden. Sommigen komen van ver en willen misschien daar blijven overnachten. Dit zal dan nog even nader onderzocht moeten worden. Of je moet zelf wat regelen. Geef het dus zo snel mogelijk aan, liefst deze week. Dan moeten we nog naar een overnachtingsplek zoeken met TV zodat we Sven kunnen zien gaan winnen (een groepsacomodatie of zo. Ze zijn er..maar dat moet wel geregeld…soms inclusief diner). Dit is nog geen garantie. Puur een inventarisatie....

Ik ga in ieder geval schaatsen :!:

Dwingende Tip: zorg dat de schaatsen scherp zijn :!: :!: :!: En dat er een goede ronding in zit! :evil: :twisted: :roll:

http://www.thialf.nl
Natuurlijk ga ik mee!!
Zijn er ook schaatscursussen dan voor mensen die het pootje over niet beheersen?

Rutger
Rutger,

We kunnen je altijd tips geven en je wat helpen,....maar hoe snel je het leert hangt ook van je lef af. Gewoon doen! Knalhard op die bocht af gaan...en dan moet je wel overstappen :) :?
Gisteren voor het eerst weer geschaatst sinds een jaar, vanwege een ernstige blessure...en het ging fantastisch !!! Dus ik heb er ook weer helemaal zin in... :!:
Hei,

Leuk plan, ik ga graag mee.
Heb een verzoek voor vrije dag bij het opperhoofd der postbodes van TNT Buitenveldert neergelegd. Hoop dat hij het inwilligt.
Ik ben één van de types die graag vanaf station Heerenveen opgehaald wil worden. Dit voor de inventarisatie.

En gaan we dan, wanneer er net toevallig op za 13 feb een Elfstedentocht wordt verreden, Roel en andere mazzelaars langs de route toejuichen?

Loes.
Zeker Loes, dan wordt het programma radicaal omgegooid....hossen in Dokkum en aan de snert en beerenburg :!: :P :!: :D :!: :evil: :!:

Inventarisatie:
Er hebben zich nu 4 vrouwen aangemeld, 1 man en Rutger. :P
Mmmh schaatsen, leuk! :D Al denk ik dat jullie Nederlanders daar net iets bedrevener in zijn en ik heb niet eens zelf schaatsen...

Heerenveen is wel eeeerrrrrug ver van Leuven (meer dan 5u treinen!) dus da 's een beetje ver voor een namiddagje schaatsen :lol:
Hoi Annetje,....

Maar ze komen ook wel vanuit Japan om daar te gaan schaatsen hoor! We zullen je missen! :wink:
Hallo.

We schaatsen er nog steeds.....ondanks ijs en sneeuw wordt hier wel gereden...

Ik ben te herkennen aan een fel groen/geel pak (op de binnenbaan).

Er is een leuk klein groepje....dus misschien zien we nog anderen...

Ik ga nu heen.

Doei.
Ik ga zo heel sportief de intocht van de Vastenavend* kijken, maar wens al die sportievelingen in het hoge noorden heel veel schaatsplezier. :D

* Voor de niet-Krabben: Carnaval in Bergen op Zoom.
Vanuit de wandelgangen het allerlaatste nieuws....

Niet in Vancouver worden vandaag de records gereden maar in het hoge noordelijke Heereveen zullen een aantal Wereldfietsers de vonken van het ijs laten vliegen. En morgen dat nog eens overdoen op natuurijs!

Vannaf de zijlijn uhh website een aanmoediging .....
Zet hem op he Marianne, Roel, Fokko, Loes & Douwe !!!!!!!!!!!! :wink:
Lekker schaatsen op het superijs van Thialf met een klein groepje en 's avonds een gouden medaille als toetje! Het was beregezellig, en daarvoor bedankt Douwe, Loes, Fokko en natuurlijk Roel, waar we Sven hebben zien winnen en zijn blijven slapen.
Wat mij betreft voor herhaling vatbaar!
Ja, jullie ook bedankt...en vooral Roel, die koud (eeehhh warm) terug was uit Thailand, voor de gastvrijheid!!!! :D :D :D

En het was superrustig,...bijna de baan voor ons zelf....en perfect ijs!

En de Chinees in het centrum van Heerenveen was erg goed.....en als aportiose Sven en zijn gouden rit in Vancouver :!: Knus bij Roel voor de TV :D

Ben wel weer op de fiets naar mijn werk gegaan...even de verzuring eruit fietsen. Maar heup en benen voel ik nog wel...

Groetjes en iedereen bedankt!
Ja lekker geschaatst! Roel bedankt voor de gastvrijheid en voor het supersnelle ijs. Marianne, Fokko, Roel en Loes bedankt voor de gezelligheid. Volgend jaar weer (2x)!
Laat ik me dan ook maar aan de Wereldfietseretiquette houden.

Het ijs, de dweilmachine en de machinist, mensen die niet in de weg schaatsten, de geluidsinstallatie, de Chinees, hotellier Roel en chauffeur Douwe, Sven en de verrassend goed rijdende Aziaat, Mart Smeets niet maar Bart en Ria weer wel, ijstreingenoot Marrianne, en nu Fokko nog ..... . Uh, oh ja, jij ook bedankt voor je mooi gekleurde pak. Zwart en blauw is ook maar zwart en blauw. Volgend jaar effu die andere aantrekken.

Alle gekheid op een stokje; volgend jaar ga ik graag weer mee. Twee keer ook goed.

Loes