door
Ligger » zo 14 feb, 2010 16:35
wimligfiets schreef:wat dacht je van Schwalbe Snow Stud 40-662, op maximale druk prima op asfalt en op minimale druk maximale grip. Heb zelf net een setje 50-559 gemonteerd.
Wim
Deze ligfietsers
http://www.velomobiel.nl/nieuws/#item24 rijden op een Sammy Slick van Schwalbe
Sneeuw was tot deze winter zeldzaam in Nederland. Maar nu ligt er afhankelijk van waar je woont al een maand sneeuw. Rijden in de sneeuw is zwaar maar gaat wel gemakkelijker met een profielband achter. Velomobiel.nl medewerker Jan Wijnen reedt met de Schwalbe "Sammy slick" achterband op zijn 26" Quest, hier zijn bevindingen.
Sneeuwritje bij
3 cm verse sneeuw
-1 graad Celsius
Zondagochtend toen ik wakker werd en zag dat er verse sneeuw was gevallen en ben ik gauw even mijn nieuwe “sneeuwband” gaan uitproberen. Deze band, de Sammy Slick van Schwalbe, zit al even op mijn fiets. Hij bevalt goed, hij is stil en lijkt niet zwaarder te rijden dan de standaard op de Quest gemonteerde Kojak slick band.
Voorheen monteerde ik de noppenband van mijn mountainbike wanneer er sneeuw lag. Die band heeft een fractie meer grip dan deze “Sammy Slick” maar op een schone weg loopt hij zwaar en produceert veel lawaai. Van de lekbestendigheid verwacht ik dat hij net zo goed is als die van de Kojak omdat hij ook een Raceguard antilek laag heeft. Wel is er een nadeel aan deze band; het is een vouwband en die je niet heel makkelijk omlegt.
Conclusie: Geschikte winterband, voor het rijden met een velomobiel meer dan genoeg grip in de sneeuw en toch stil en lichtlopend als de weg schoon is.
De “Sammy Slick vouwband 54-559 is verkrijgbaar bij Velomobiel.nl voor Euro 27.50. Verzenden kost Euro 7,50, een bijpassende binnenband euro 5.