Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vaude aqua back plus ritssluiting bijvak - Forum Wereldfietser

Vaude aqua back plus ritssluiting bijvak

Mijn oog heb ik laten vallen op een een paar Vaude aqua backroller plus fietstassen. Nu zijn er modellen met een ritssluiting bijvak(model 2009) en een roller bijvak(model 2010). Kan iemand vertellen of het vakje met de ritssluiting goed functioneert of dat zo'n ritssluiting kan haperen? Of wordt zo'n rollermodel meer aanbevolen? Ik sta nog in dubio.
Een ritssluiting is een ritssluiting, met alle eigenschappen van dien. Het is wel een top-kwaliteit ritssluiting. Van het type 'alleen met een brandweerspuit kun je er water doorheen spuiten'.
Ritssluitingen vinden het niet fijn uit elkaar getrokken te worden als er iets (nét) niet in past. Een rolsluiting krijg je dan simpelweg niet verder open. :wink:
Robertjan schreef: Ritssluitingen vinden het niet fijn uit elkaar getrokken te worden als er iets (nét) niet in past.
En dat is maar goed ook. Blijkbaar ben je dan aan een tax. Beter zo. :wink:

Ruim twee jaar geleden schafte ik, omdat er geen andere modellen voorradig waren, de Vaude Aqua back plus mèt rolbijvak aan.

Misschien ben ik nogal wild met het door poortjes laveren of mij door smalle doorgangen persen, dat kan zijn. 8)
De rolvakken zijn geen suc6! Ze hangen er gerafeld bij. :cry:

Krijg ze zelf ook niet meer geplakt en gerepareerd. :?

Dus voordeel rol: je kunt er zoveel inproppen als je lukt.
Nadeel: je blijft hangen achter obstakels.

Ik zou nooit meer een (rol)bijvak kiezen! :wink:
Rachel schreef:
Robertjan schreef: Ritssluitingen vinden het niet fijn uit elkaar getrokken te worden als er iets (nét) niet in past.
En dat is maar goed ook. Blijkbaar ben je dan aan een tax. Beter zo. :wink:
Dus voordeel rol: je kunt er zoveel inproppen als je lukt.
Nadeel: je blijft hangen achter obstakels.

Ik zou nooit meer een (rol)bijvak kiezen! :wink:
Maar met een ritsafsluitbaar vak heb je dat risico toch ook, immers het bijvak aan de buitenzijde steekt er altijd iets tussen uit? Dan is m'n volgende vraag: hoe kwetsbaar zijn de Vaude backrollers dan als je iets(steen, paaltje, rotsblok(je)) toucheert?
Simpel zonder vakjes of zakjes is het degelijkste, en ook het lichtste. Kampioen is dan de nieuwe City Line van Ortlieb. Geen frutsels, maar lekker goedkoper en lichter.
Wim
Wim schreef:Simpel zonder vakjes of zakjes is het degelijkste, en ook het lichtste. Kampioen is dan de nieuwe City Line van Ortlieb. Geen frutsels, maar lekker goedkoper en lichter.
Wim
Ok, edoch ik hecht veel waarde aan de kunststof plaat voor de stevigheid aan de achterzijde van de tas en de regenwaterdichtheid van de Vaude aqua plus spreekt me tevens aan.
Ortliebs zijn zeker zo waterdicht hoor. Komt immers van dezelfde designer (behalve dan die City-serie).
En ze hebben ook een stevige plaat. Als je voor minder geld een net zo waterdichte en net zo degelijke tas kunt kopen die ook nog eens flink lichter is dan weet ik het wel. Overal in je uitrusting ben je fanatiek bezig (voor soms veel geld) grammen te sparen, en bij die tassen is er een halve kilo te winnen - en als de fabrikanten beter hun best deden wel zowat een hele kilo per stel achtertassen.
Wim
Persoonlijk zou ik ook voor de Vaude gaan, ze zijn ook wat groter, kan je wat meer troep kwijt. Ook geloof ik niet dat lichter en goedkoper altijd beter is.
Dan is Crosso weer 4 liter groter... De ophanging was verbeterd, dus voor mij zijn dat momenteel dé tassen.