Additionally, paste this code immediately after the opening tag: multigrip / ossenkop (?) stuur i.c.m. stuurtas? - Forum Wereldfietser

multigrip / ossenkop (?) stuur i.c.m. stuurtas?

ik loop rond met het idee een nieuwe fiets te kopen, met het oog op mijn voorgenomen fietsvakantie deze zomer. daarbij leek het me fijn om een fiets te kopen met een zogenaamd multigrip stuur, zoals bij deze fiets...

http://www.gazelle.nl/www2/images/bikes ... G_H_05.jpg

maar nu bedacht ik me opeens, is een dergelijk stuur wel te combineren met een stuurtas? deze tas is voor mij een absolute vereiste namelijk

Er bestaan voor zowel Ortlieb, Vaude, Agu stuurtassen zogenaamde verlengers. Mocht het niet goed uitkomen, dan kun je er een verlengstuk tussenzetten. De stuurtas komt dan meestal 4/5 cm naar voren toe.

Groeten,

Marco de Wit

Bij mij past het precies zonder de zojuistgenoemde verlengers :) Maar dat is ook afhankelijk van hoe ver je het stuur gekanteld hebt staan.

Wij hebben vorig jaar zonder verlengstuk gedaan, maar dat is dus niks hoor. Je krijgt die tas nauwelijks open!
Dus voor dit jaar zetten we er ook een verlengstuk op!

Groetjes,
El & El
Ik heb ook zo'n verlenger erop gezet. Gaat uitstekend. Alleen had ik geen ruimte meer voor een koplamp.
Toen heb ik er nog een T-stuk opgezet waar een lamp (of computer o.i.d.) op past. Het worden wel veel staketsels zo.
Het duurde even voor ik doorhad hoe die verlenger vastgezet moest worden. Het werkt een kabeltje dat je met een inbusboutje aantrekt.

Denk er wel aan dat je fiets er niet beter op gaat sturen als je zo'n verlenger monteert. Hoe verder de stuurtas naar voren zit (en hoe meer gewicht erin zit), hoe meer last je hebt. Waarom neem je geen racebocht, dat vind ik althans veel comfortabeler. Ik weet, je moet ervan houden..
Wim
Ook ik ben overgeschakeld naar een multigrip (vlinderstuur), en tegelijk van een agu-stuurtas naar de grote Ortlieb stuurtas... gaat net, maar je moet inderdaad wel je stuur in de juiste hoek zetten. Ik kan de tas ook nog net fatsoenlijk openen en sluiten.

Met een kleiner modelletje stuurtas (Ortlieb classic, Agu quorum) moet het dus echt geen probleem zijn. Zo'n verlengstuk lijkt me niets... ik vind het juist erg prettig dat ik zoals het nu gemonteerd zit tijdens het fietsen (weer) de voorkant van mijn wiel kan zien... wel zo prettig bij het vermijden van bobbels en kuilen.

Groetjes,

Astrid

Mijn Agu gaat ook goed open hoor :) Net zo lang uitgeprobeerd tot ik een goede stuurhoek had waar het paste...omdat ik eigenlijk ook niet aan de verlenger wil om bovengenoemde redenen.