Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1937 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

38723 berichten
Juist Stelvio, je bent me net voor :D
Ik had gebied doorzocht op tunnels en er zijn er maar weinig met die golfplaatachtige binnenkant. Is inderdaad prachtig gebied waar ik ook in buurt geweest ben op weg naar Noordkaap.
stelvio73 schreef: Na de aanwijzing van Senja was het niet meer zoeken naar een speld in een hooiberg.

Je was hier:
https://maps.app.goo.gl/CM94uNZpRFNkEoB18?g_st=ac

Ik had eerder vandaag in het hele prachtige (!) gebied ten noorden van de Lofoten gekeken, maar had deze plek over het hoofd gezien.
(Ik ben zelf niet noordelijker dan de Lofoten gekomen, met de auto.)
Jaaah dat is precies de plek. Ik was toen op de terugreis van een 3 maanden lange bikerafttocht in 't hoge noorden. Het dorpje heet Fjordgård en 't hele eiland is echt prachtig mooi. Maar offroadpaden zijn daar vaak erg zwaar of onmogelijk te fietsen. Het zijn meer hikingtrails en vaak erg steil. Lijkt meer op zelfmoord met een volgeladen fattie.

Ik gebruik zelf geen googlemaps (vind ik vaak waardeloos hier in 't hoge noorden) maar Norgeskart https://www.norgeskart.no Die is veel gedetailleerder en zie je echt alles heel duidelijk, zelfs waterdiepte :)
Daar zie je bv ook het gravelweggetje naast de tunnel, wel zo fijn voor een fietser in een land vol tunnels, fjorden en steile bergen. Geloof niet dat je die in googlemaps ziet?
fjordgård.jpg
Google Maps gebruik ik normaal alleen voor autorijden (wat ik zelden doe), en nooit voor fietsen of wandelen.

Jouw Noorse kaart ziet er prettig leesbaar uit.

Zelf gebruik ik voor het maken van en volgen van tracks al heel wat jaren Locus Pro. Echt een geweldige app, met duidelijke kaarten, een fijne user interface, en veel mogelijkheden om e.e.a. naar eigen inzichten in te stellen.
Screenshot_20251211-173155.png
Nieuw raadplaatje:
1000014614.jpg
Ik geef geen aanwijzingen (lijkt me niet nodig) en alleen de juiste plek telt.