Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1935 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

38710 berichten
Dat vermoedde ik al. Op de Langs Oude Wegen route.
Volgende keer moet ik uit een andere verzameling tappen.
Over naar Da Vinci.
Volgende:
Poort 7.jpeg
Laat de Rijn-route daar nu net niet precies langs gaan. (Het scheelt 25 meter maar je moet wel opletten in dit stadje)
Klopt, ik heb een leuk rondje Uerdingen van 125 km en met oostenwind fiets ik dat wel eens.
De beurt gaat naar Martin.
Ga zo een plaatje uitzoeken, zonet met m'n vrouw uit geweest naar Holiday on Ice en we zitten nu in een restaurant.
DaVinci, je hebt enkele maanden geleden een raadselfoto geplaatst met een kerktoren nabij Krefeld. Dus ging ik langs de linkeroever van de Rhein opzoeken en zo snel gevonden.
Hier kijken we nog een keer naar het water:
Watermassa.jpg
De Horseshoe Falls, Niagara?
IMG_3755.png
Groet,
Tom
Klopt, hier is de Streetview ongeveer:
https://www.google.com/maps/@43.0792223 ... FQAw%3D%3D
Foto is van 1973 en ik was op fietstocht van Boston naar Toronto, 1486 kilometer. Ik was amper 22 jaar oud en toch was dit al mijn tweede fietstocht in Amerika. Mijn fiets is niet ´bewijsbaar´op de foto te zien, maar hier wel (de nacht erna) geheel rechtsonder.
Straat in Niagara Falls.jpg
Er waren in Amerika en Canada niet overal ´youth hostels´ voorhanden en ik kon wel hier en daar in motels terecht. In die tijd nog goedkoop, vanaf 10 dollar. Dus overnachtte ik in Niagara Falls in een motel. Spannende fietstocht, ik denk er nog vaak aan.

De volgende is voor jou.
Niagara Falls, ik kom daar ongeveer 1 keer per maand, hemelsbreed 15 kilometer vandaan, langs gevaren. Om de watervallen te omzeilen werd uiteindelijk het Welland Canal aangelegd.
Deze maand varen we er nog twee keer door (stroom af, en weer stroom op). Tussen 5 januari en 22 maart is het kanaal gesloten in verband met dicht vriezen. Wij blijven dan tussen Lake Erie en Huron in het ijs (tot 1 meter dik) varen.

Volgende plaatje, niet erg moeilijk denk ik:
IMG_6389.jpeg

Groet,
Tom.
Ziet eruit als een minstreel maar voorzien van een sleutelbos. Diverse pogingen gedaan maar geen idee....
Volgens Tom niet erg moeilijk, maar dat lijkt toch anders te zijn. Ik dacht dat het meer een Peter Pan figuur zou zijn, maar daarvoor ook verschillende zoektermen gebruikt. helaas geen enkel plaatje wat er ook maar iets op lijkt. Ook geen idee in welke omgeving te zoeken. Lijkt een soort hofje te zijn als ik de achtergrond bekijk. maar ook daar kom ik niet verder mee
Omgeving Arnhem? Ik zie 026 op het muurtje.
Het is vermoedelijk een plek waar in de oorlog flink is gevochten, allemaal na-oorlogse bouw.
Een oplopende straat, een oud vestingstadje misschien? Of een opgang naar de dijk?
Ik heb al gezocht op die luiken. Nog niets gevonden.
Ik had gedacht dat het een makkie zou zijn…

Die 026 is van onder andere Arnhem.
De naam op de vrachtwagen is niet echt leesbaar, maar is van een bedrijf uit Bemmel.
Er loopt een fietspad langs en er is een streetview van.

Groet,
Tom.
De poortwachter van Huissen, Arnhemsepoort
https://maps.app.goo.gl/Bci9nQDMrCaYpyhH8?g_st=ac
Helemaal goed.
De Poortwachter, met de blik gericht op Arnhem.

De volgende is aan RianGeenen.

Groet,
Tom.
Ik moest flink graven, gevonden via deze lijst (ik wist een beetje waar ik het zoeken moest maar niet helemaal):
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... Lingewaard

Ik hou het ook makkelijk denk ik :D
DSC_0049.JPG
Tom vds schreef:
di 09 dec, 2025 11:47
De Poortwachter, met de blik gericht op Arnhem.
En daar heb ik op 10 december 2022 langs gefietst! En natuurlijk niet opgemerkt vanwege de mist....
Bij Otterlo
Wild zwijn Otterlo.jpg
Otterlo - wild zwijn.jpg
Otterlo - wild zwijn.jpg (41.37 KiB) 92 keer bekeken
Iets ten oosten van de bebouwing van Otterlo bij punt 4.