FransD schreef: ↑di 02 feb, 2021 19:57
Is het Rotenburg an der Fulda? Vanaf deze
brug? Ik ben er deze zomer nog geweest, maar herkende het toch niet in 52 seconden.
Heel goed, was het niet moeilijk? In dat Streetview-arme Duitsland. Inderdaad Rotenburg am Fulda in Hessen. Op m'n smartphone duurt de link vreselijk traag, terwijl m'n computer nu offline is.
Ik ging in 1980 per fiets naar de DDR met Praag als bestemming. Bij de grensovergang van Duderstadt werd ik door de Vopo's echter geweigerd. Toen een tweede poging gedaan: op het Hauptbahnhof van Kassel was er een apart loket voor de DDR. Warempel, ik zat in de trein van de DR naar Dresden. Net over de grens voorbij Bebra opnieuw geweigerd omdat ik m'n fiets bij me had en dat was "verboten". Een paar dagen in de cel en m'n fiets kwijt. Ik werd de DDR uitgewezen en kwam terecht op de jeugdherberg van Rotenburg am Fulda, waar ik acht dagen verbleef. Intussen naar de Duitse autoriteiten in Kassel gestapt om de DDR onder druk te zetten om m'n fiets terug te krijgen, die op een depot in Dresden stond. Dat lukte uiteindelijk, maar er waren wel een paar onderdelen uit gesloopt. Na het in ontvangst nemen van mijn vriend op twee wielen op station Bebra naar de fietsenmaker geweest.
De rest van de vakantie doolde ik maar wat rond door Sauerland, van jeugdherberg tot jeugdherberg. Zonder reserveringen nog goed gegaan. In Wesel de trein naar huis genomen. Tot verbazing van m'n collega's kwam ik een week eerder op m'n werk.
De volgende is voor jou.