door
Yourt » ma 05 apr, 2021 14:27
Mooie input allemaal. Alleen vraag ik me af at dat geeft qua vermogen per gewicht.
De SON naven geven tegenwoordig 5 Watt af blijkbaar, andere modellen gaan tot 12 Watt (bij te trappen).
Ik trap wel wat meer dan 100 Watt (ben niet de gemiddelde reisfietser blijkbaar), maar toch...
Dan vraag ik me af of het die extra 400 gram of wat dan ook waard is.
Een extra pack was al een suggestie. Maar wat met een zonnepaneel(tje)?
Ik bedoel dan geen plank op een aanhanger of Extrawheel of een rekenmachinepaneeltje, maar iets tussenin.
Ik heb een Lifepowr Sun 20 Pro (20 Watt) paneeltje... en de batterypack die ook 230V kan leveren.
Met een DC5521 naar USB-C PD adapter weegt dat 650 gram. Maar er zijn er nu ook met USB C QC 3.0... zoals Powertraveller FALCON 21 die én USB à 5V/3A en DC power geeft voor 470 gram.
Da's qua gewicht gelijklopend met een SON naaf, dat werkt ook als je niet fietst en je hoeft geen extra power te trappen.
Alleen... heeft iemand zo'n setup gebruikt op langere tochten? Vermogen zit goed, bij beetje deftig weer ruim voldoende voor iPad Pro, iPhone 11 Pro, 2 Canon batterijen en Lezyne XL lamp elke dag plus overschot om batterypack 100 Wh vol te houden voor het geval dat... Alleen heb ik er nog geen echte ervaring mee volledig ontkoppeld van de wisselstroomwereld.