Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1722 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34446 berichten
Aan die Noord-Hollandse stolpboerderijen van iets kleiner formaat met rode dakpannen onder het riet te zien, in combinatie met het iets minder strakke polderlandschap, kan ik bepalen dat dit plaatje zich vlakbij de duinenrij bevindt.
Alleen al aan de onderste stukje molenwiek kan ik zien op welke manier het molenzeil is weggerold: die molen heeft z.g. een Fauël-wieksysteem. De molen is een zogenaamde Noord-Hollandse binnenkruier, heeft dus geen staart. En dat schuurtje met het ingeknikte dak. Hoefde maar vijf minuten te zoeken, de Hargermolen bij Schoorl!

Hier is de volgende:
DSC07348-imposant.jpg
Dat is volgens mij Kasteel Assumburg/Hostel Heemskerk.

https://www.stayokay.com/nl/hostel/heemskerk
https://www.google.com/maps/place/52°30 ... &entry=ttu

Ik heb daar in de buurt gewoond en ben daar wel eens geweest voor een receptie en conferentie.
Klopt, kasteel Assumburg. Daar hebben wij 21-22 juni overnacht. M'n moeder was een Beverwijkse en ik heb daar op de fiets wat rondgekeken. M'n broer die in Heemskerk woont, was echter niet thuis. M'n ouders waren in 1948 op Huize Scheybeek getrouwd, exact 76 jaar later op zelfde datum stond ik daar....
De volgende is voor jou.
Mijn moeder is geboren in Limmen en ik heb in Uitgeest gewoond. Je kunt daar inderdaad goed fietsen, bijv. in het duingebied.

Het volgende (zomers) plaatje:
IMG_3532_new.jpg
De onvoltooide toren van de basiliek van Oosterhout. Kan geen Streetview op m'n telefoon kopiëren want we zijn bezig met spullen inpakken.
Ja, dat klopt. Centrum van Oosterhout. Beurt weer terug.
Nu toch voor mijn computer gaan zitten (die kerk kwam mij al bekend voor): https://www.google.nl/maps/@51.6445309, ... &entry=ttu

Hier is de volgende: Excuses, ik was gisteren met een gehuurde bestelwagen hier, maar in de jaren ´70 van de vorige eeuw ben ik hier zeker zes keer per fiets geweest en wou gisteren mijn oude fietsherinneringen ophalen. Is me nog vaak bijgebleven (tip: links van mij ligt een parkje met een kerk).
DSC07395-bew.jpg
Gezicht op de Karlatornet vanuit de Redbergsvägen. Gothenburg.
Redbergsvägen Gotenburg.png
De kerk in het parkje is de Sankt Pauli.

Groet,
Tom.
Dat is knap van je! Inderdaad de Redbergsvägen in Göteborg. Mijn eerste keer hier op fiets was al in april 1972. Niet ver achter mij was een jeugdherberg, bestaat nu niet meer. Later nog vijf keer langs gefietst.
De volgende is voor jou.
… beetje laat, sorry maar hierbij de volgende:
fiets kopie.jpeg
Groet,
Tom.
Ziet er nogal Oost-Europees uit.
Klopt Maarten, dit werd vroeger tot Oost Europa gerekend.

Groet,
Tom.
Ik hou het op Berlijn vanwege het wapen van Nederland en de kruisen van Amsterdam onderaan op het papier.
Stedenband Amsterdam - Berlijn en de huizen plus de kunst op de achtergrond vullen het vermoeden mooi aan.
Het is niet in Duitsland.

Groet,
Tom.
Heb met "statue of bicycle" gezocht in diverse Oost-Europese landen gezocht en gevonden in Riga, Letland. Google bicycle statue Riga en je hebt 'em zo. Kan op telefoon geen url kopiëren.
(Nu druk bezig met het Zweedse huis leeghalen, zucht....)
Wanneer je de adresbalk even aangeklikt houdt met je vinger, verschijnt er dan de optie ‘kopieer’?
Zoals Grandonneur al schrijft: je viner lang op de adresbalk houden en dan verschijnt: kopieer.
Een andere mogelijkheid is de drie puntjes rechtsboven aantikken en dan verschijnt een klein menuutje met daarin oa het share teken.
share-icon.png
share-icon.png (3.11 KiB) 79 keer bekeken
Riga is goed Maarten.
Kunstwerk (2010) namens Nederland bij de 20ste herdenking van het herstel van de onafhankelijkheid.

De volgende weer voor jou.

Groet,
Tom.
Niet Maarten maar Martin, ga straks een nieuwe foto plaatsen.
Grandonneur schreef:
di 02 jul, 2024 12:09
Wanneer je de adresbalk even aangeklikt houdt met je vinger, verschijnt er dan de optie ‘kopieer’?
Ja, maar m'n hoofd stond er vandaag niet naar.
Wat emotioneel vandaag.