Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1718 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34427 berichten
Het is geen moskee. Het gebouw heeft wel een religieuze functie. Het is in de Verenigde Staten.
Ik dacht dit aan de islamitische versieringen te zien. Kan niet verder uitzoeken, ben momenteel op fietstocht.
Die mensen op de foto zien er ook wel een beetje bible-belt uit.
Utah?
Poppink schreef:
di 18 jun, 2024 14:13
Utah?
Dat is warm.
Provo Temple in Provo, Utah? Gevonden op Wikipedia op telefoon.
Zit nu in trein naar huis.
Martin E. van Doornik schreef:
di 18 jun, 2024 14:55
Zit nu in trein naar huis.
Kedengedeng.
Nog regen gehad onderweg op de fiets?
En in verband met komende zoekplaatjes: waar heb je gefietst?
Poppink schreef:
di 18 jun, 2024 15:05
Martin E. van Doornik schreef:
di 18 jun, 2024 14:55
Zit nu in trein naar huis.
Kedengedeng.
Nog regen gehad onderweg op de fiets?
En in verband met komende zoekplaatjes: waar heb je gefietst?
JA! Vanmorgen nog zonnig maar nu bewolkt, wel droog. Maar paar druppeltjes gevoeld. Zeg nog niks waar.
Provo Temple is goed.
Het ontwerp is uit de jaren '60 en is onder de Mormonen niet erg geliefd : zie https://en.wikipedia.org/wiki/Provo_Utah_Temple .
Dat gold ook voor de Temple in Ogden (Temple is de hoogste rang onder de Mormoonse kerken ; er zijn er ongeveer 200 van). De Ogden Temple is na 2010 geheel herbouwd in meer klassieke Mormonen-stijl. Dat staat met de Provo Temple ook te gebeuren.

Ik vond het toen ik er was ook meer een ontwerp voor een museum of voor het hoofdkantoor van een telecommunicatie bedrijf.
Ja, dat is 'em van de Wikipedia. Ik heb in 1977 in de USA wel eens Mormonen voorbij zien lopen. Leken zo uit de TV-serie "Little house on the prairie" te komen.
Ben nu thuis, weer een kerkgebouw. Waar staat die zo mooi in de ondergaande zon te baden? Is in SE.
Laagstaande zon.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
di 18 jun, 2024 15:07
Poppink schreef:
di 18 jun, 2024 15:05
Martin E. van Doornik schreef:
di 18 jun, 2024 14:55
Zit nu in trein naar huis.
Kedengedeng.
Nog regen gehad onderweg op de fiets?
En in verband met komende zoekplaatjes: waar heb je gefietst?
JA! Vanmorgen nog zonnig maar nu bewolkt, wel droog. Maar paar druppeltjes gevoeld. Zeg nog niks waar.
Nog steeds geen regen gezien sinds maandag. Wateroverlast in het zuiden, hier heiig zonnig. Gisteravond mooie zonsondergang gefotografeerd voor de huisdeur.
20240618_220240-bew.jpg
Helemaal goed Math. De kerk ligt schuin tegenover de terminal van Stena Line, waar de ferry's naar Frederikshavn en Kiel vertrekken. https://www.google.nl/maps/@57.6965188, ... &entry=ttu
Gefotografeerd vanaf de boot. M'n vrouw werd er „horendol” van hoe vaak ik de naburige hangbrug heb gefilmd, terwijl die boven ons voorbij zweefde....
Aangezien mijn fiets hier aan boord was, meen ik dit raad plaatje wel te mogen maken. Gezien de herfstachtige kleuren was het 28 september 2018.
Ik fotografeer graag Zweedse kerken. Ik heb er al 85 (!) voorbereidend in boekvorm staan, compleet met beschrijvingen in het Zweeds en Nederlands.
De volgende is voor jou.
Ik vond het helemaal niet gemakkelijk. Het was me al snel duidelijk uit diverse stijlkenmerken dat het een kerk in Zweden moest zijn. Maar ondanks diverse zoektermen verscheen er geen gelijkend plaatje. Toen ik het al opgegeven had, zag ik hem als een bijplaatje bij https://sv.wikipedia.org/wiki/Storkyrkan

Volgende :
IMG_2697.jpg
Lago di Vogorno in Ticino?
Nee, wel in Europa.
math schreef:
do 20 jun, 2024 14:30
Nee, wel in Europa.
Een dramatische foto eigenlijk met die mooie boogbrug daar in de verte. Het stuwmeer moet al langere tijd leeg staan, gezien de hoeveelheid groen op de bodem. Lago di Vogorno was leeg voor onderhoud (zal niet zo lang geduurd hebben). Ik denk nu aan een stuwmeer in Catatonie, daar zijn lege stuwmeren vanwege de extreme droogte. Dus mogelijk een van deze.
math schreef:
do 20 jun, 2024 12:54
Ik vond het helemaal niet gemakkelijk. Het was me al snel duidelijk uit diverse stijlkenmerken dat het een kerk in Zweden moest zijn. Maar ondanks diverse zoektermen verscheen er geen gelijkend plaatje. Toen ik het al opgegeven had, zag ik hem als een bijplaatje bij https://sv.wikipedia.org/wiki/Storkyrkan
Hallo Math, tja.... die soort kerktorens in dergelijke stijl zag ik wel vaker in Zweden. Storkyrkan = Grote Kerk. In Göteborg staat nog een kerktoren die weer wat op lijkt, wat de verwarring groter maakt:
Kristinakyrka Göteborg 2 april 1972.jpg
Deze foto heb ik op 2 april 1972 (nu al 52 jaar geleden!) vanuit mijn fiets gemaakt. Op de voorgrond staat het stadhuis van Göteborg, waarop de Zweedse vlag fier wappert. De Kristina-kerk of „Duitse kerk” is gelegen aan Norra Hamngatan in het centrum van Göteborg.
Martin E. van Doornik schreef:
do 20 jun, 2024 17:33
De Kristina-kerk of „Duitse kerk” is ..........
Ik vond de kerk als 'liknar' in deze link : https://www.goteborg.com/platser/christinae-kyrka
Ik weet nu dat ik 'liknar' bij de Zweedse zoekstring moet zetten.
Is een Christinae kyrka een Duitse kerk of een kerk die naar koningin Christina is genoemd?

WillemT heeft de juiste analyse van mijn zoekplaatje gemaakt. Nu nog de juiste plek.
math schreef:
do 20 jun, 2024 19:09
Martin E. van Doornik schreef:
do 20 jun, 2024 17:33
De Kristina-kerk of „Duitse kerk” is ..........
Is een Christinae kyrka een Duitse kerk of een kerk die naar koningin Christina is genoemd?
Wordt volgens mij allebei zo genoemd. De stad Göteborg is in de 17e eeuw met hulp van Amsterdammers aangelegd (met vestingwallen en grachten!) waar ook Duitse arbeiderskrachten bij waren betrokken. Zij mochten een kerk oprichten, op voorwaarde dat er Lutherse diensten werden gehouden. En naar de koningin Kristina is het zo genoemd en heet in de volksmond ook de Duitse kerk.
Van de plek op het raadplaatje is geen Streetview. Ik vind de naam van de brug (hij staat op Google Maps) of een andere foto van de brug goed genoeg.