Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1256 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36058 berichten
Geheim van de smid, foto is trouwens om 09:51 genomen.

Zal je niet langer in het ongewisse laten, slecht voor de nachtrust :wink:
timestamp.JPG
timestamp.JPG (3.3 KiB) 746 keer bekeken
JanH schreef:
zo 11 sep, 2022 21:33

timestamp.JPG
En dat is dus precies de reden waarom ik bij het plaatsen van een raadplaatje eerst een screendump maak en die plaats, ipv de originele foto.
Polling schreef:
ma 12 sep, 2022 08:02
JanH schreef:
zo 11 sep, 2022 21:33

timestamp.JPG
En dat is dus precies de reden waarom ik bij het plaatsen van een raadplaatje eerst een screendump maak en die plaats, ipv de originele foto.
Ja, ik de volgende keer ook!
In dit geval was het juist fijn dat MarijeB via de bestandsnaam een spoor had achtergelaten. Anders was de locatie zonder hulp van Google Lens of Bing niet echt te raden geweest. En nu, met wat extra alertheid van JanH wel.

Over Google Lens gesproken: dat heb ik zojuist gebruikt om de huidige raadplaat te lokaliseren*. Ik herkende de regio namelijk wel, maar niet de plek. En het hele gebied dal voor dal aflopen: daar had ik geen tijd voor.

*) Daardoor mag ik deze beurt niet meer mee raden.
Ergens tussen Santiago de Compostela en het Balatonmeer, veel verder komt ik niet. Inderdaad ben ik ook niet bereid om alle beboste dalen af te lopen.
Dat paleisachtige klooster daarbeneden is vast een tip. Lijkt zelfs een grote tuin buiten te liggen bij de rooie en gele dakkjes, maar dat is pixelmatig lastig te zien.
@Grandonneur: Weet je waar het is?
Misschien dat het origineel helpt:
16-IMG_8775 - kopie.JPG
Foto is genomen bij het volgen van een door Benjaminse beschreven route.
willem.m schreef:
ma 12 sep, 2022 20:41
@Grandonneur: Weet je waar het is?
Geen flauw idee.
Geprobeerd met "monasterios en España" en ik kwam uit op Sierra de Cazorla of omgeving dat er op lijkt, maar kan dat vrij kleine plaatsje niet vinden op Google satelliet. Er schijnt maar één doorgaande weg te liggen. Overal een soort rasterpatroon van olijfboomgaarden op satelliet, maar niet op de raadselfoto.
Met "Sierra de Cazorla" ben je [BSM] aan de ene kant warm en aan de andere kant heet.....[/BSM]
(het gebouw is geen klooster)
Ik ga niet verder zoeken, ben nu de nieuwe fietsenberging aan het timmeren, maar ook tussendoor naar BBC1 kijken.
20220913_153954.jpg
Ik zal Martin even onlasten bij zijn mooie timmermanswerk.
Volgens mij stond je op de Mirador de las Palomas: https://www.google.com/maps/@37.9410019 ... 376!8i2688
Boven Arroyo Frío.
Leon schreef:Ik zal Martin even onlasten bij zijn mooie timmermanswerk
Dat is niet nodig denk ik.
Martin E. van Doornik schreef:maar ook tussendoor naar BBC1 kijken.
Zijn prioriteiten liggen bij de BBC. En niet hier. Lijkt me verstandig.
Leon schreef:
di 13 sep, 2022 16:56
Volgens mij stond je op de Mirador de las Palomas: https://www.google.com/maps/@37.9410019 ... 376!8i2688
Boven Arroyo Frío.
Ah, had ik toen beter weer gehad had ik het misschien herkend.
aroyo.jpg
frio.jpg
Leon schreef:
di 13 sep, 2022 16:56
Boven Arroyo Frío.
Helemaal goed
Wat betreft mijn cryptische hint:
aan de ene kant warm --> het ligt in de streek Sierra de Cazorla.
en aan de andere kant heet --> in een gedeelte van het gebouw dat voor een klooster werd aangezien zijn vakantieappartementen gevestigd met de naam Sierra de Cazorla.

De beurt gaat naar Leon.
Ik heb eerst Sierra de Cazorla ingetikt en toen Monasterio. Ik vermoedde dat het een noord-zuid-georiënteerd dal was en zag al snel het gebouw in de vorm van een ondersteboven staande A. De credits gaan wel voor een groot deel naar Martin want ik zou het niet snel gevonden hebben zonder zijn "Cazorla".
Met streetview zie je dat het 'klooster' tamelijk fanatasieloze nieuwbouw is. Dat hebben ze in Spanje ook best veel. Gelukkig hebben ze er heel veel niet-gebouwen.
Volgende. Waar ben ik?
Afbeelding
Dat ik (samen met m'n vrouw) vaak keek naar BBC1 was vanwege de gebeurtenissen rond het overlijden van Queen Elizabeth. Ik heb namelijk enkele mokken en glazen met ER Silver Jubilee 1977 (daar gekocht tijdens een fietstocht), die ik dagelijks nog steeds gebruik.
Ik denk nog vaak aan het mooie Engeland.
Tsja, waar op een afstand van 50 km van Maastricht liggen losse keien waarmee men steenmannetjes kan maken?
En wat die drie tafels (?) links?

In het Thor Park bij Genk is een steenmannetjesroute maar denk niet dat het Raad plaatje! daar is geschoten.

Kortom: ik weet het niet.
Dit plekje lijkt er wel op, met die slinger in het gravelpad:
https://www.google.com/maps/place/Thor+ ... d5.5352216