Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1859 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

37183 berichten
Het hoeft niet altijd moeilijk te zijn :wink:
Jij mag weer
Aangezien jij met deze woorden „Ja Poppink, jouw achtertuin is bijna mijn voortuin dus komen we wel eens dicht bij elkaar. moet toch maar weer de andere kant op fietsen." ook in het mooie Twente woonachtig bent, heb ik gezocht met „kloosters in Overijssel" en zo gevonden.

Hier is de volgende:
DSC08795.JPG
Martin E. van Doornik schreef:
zo 11 mei, 2025 11:40
Aangezien jij met deze woorden „Ja Poppink, jouw achtertuin is bijna mijn voortuin dus komen we wel eens dicht bij elkaar. moet toch maar weer de andere kant op fietsen." ook in het mooie Twente woonachtig bent
Martin, je kan gewoon zien in mijn profiel dat ik daar als locatie "Salland" heb ingevuld. Dat is toch echt geen Twente maar ook prachtig om te fietsen. De Holterberg is wel zo'n beetje de scheidingslijn en ligt beetje tussen Poppink en mij in :lol: Dus als ik naar 't Oosten fiets kom ik in de buurt van Popink's achtertuin....
Dus tussen Twente en Deventer. Excuses!
‘Fietsenstalling station neon’ stuurde me in de richting van Oldenzaal.

https://maps.app.goo.gl/37ARTpwcXtKdmf1C6

En het toeval is de wereld nog niet uit maar ik reed een uur geleden nog op de A1. Het is me wat.
Heel goed, kort voordat ik de trein naar huis wou pakken. Links aan het fietsstuur hangt een zakje met daarin een Twentse krentenwegge van een bakkerswinkel in Denekamp voor m'n vrouw. Lekker met Ierse roomboter erop voor bij de thee.
De volgende is voor jou.
Het volgende plaatje,
IMG_7443.jpeg
Dit is de haven van Alblasserdam. Ik keek eerst naar die kerktoren. Er zit een haan op de spits, geen katholieke kruis, dus protestants. Er bestaat een kerkzoeker: https://protestantsekerk.nl/kerkzoeker/
Na zoveel scrollen gevonden:
Kerkzoeker.jpg
Dus heb je hier vlakbij gestaan:
https://www.google.nl/maps/@51.8603649, ... FQAw%3D%3D
Aha Martin dus zo doe je dat! Goed gevonden. Ik had daar inderdaad op een rustig moment tijd voor een kop koffie.

Ook op het plaatje; de bioscoop van Alblasserdam.
Hier is de volgende, nog gisteren genomen. Door het mooie weer en telelens trillende lucht.
Er is geen Streetview, maar wel een blauwe point ter plekke.
DSC08798.JPG
Ik weet niet hoe groot jouw telelens was, Streetview kan dat niet evenaren. Maar de foto is uit deze hoek genomen. Met een super telelens zou het vanaf de regio Noordpolderzijl genomen kunnen zijn. De dijk met schaapjes is de Waddendijk, je staat buitengaats, bijvoorbeeld hier.
Veel te dichtbij en de standpunt is te laag, je ziet op mijn plaatje het talud van de zeedijk, die daar een bocht maakt. Zoek wat westelijker op. Er staan blauwe stipjes op.
Net toen jij je antwoord gaf, deed ik een mutatie :-)
Ik zie dat mijn link corrupt is, je staat hier
Ik denk dat je bij Molen Goliath stond, Hier
Nog ca. 20 km verder naar het westen. Ik stond met mijn fiets óp de zeedijk.
Hier dan?
Ik dacht dus Noordpolderzijl, maar dat is het dus niet?
Inderdaad Peter van Rijn, met achter mij het Klutenplas, waar m'n vrouw en ik met de verrekijker naar de talrijke vogels en kuikentjes zaten te kijken.
De volgende is voor jou.
Klutenplas had ik ook al gekeken, dus toch daar? Dan was dat toch wel een telelens van 1000 mm :-)