Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lars' Revanche in the Andes - Pagina 13 - Forum Wereldfietser

Lars' Revanche in the Andes

371 berichten
Lars, welkom terug in Nederland!

Door jou verhaal ben ik extra gespitst op wat mensen of speciaal sporters kunnen bereiken met een handicap. Ik blijf dan van de ene verbazing in de andere vallen; over sterke karakters gesproken... Las net een stukje over een Nederlandse snowboardster die ondanks een geamputeerd onderbeen erg actief is in deze sport. Op fietsgebied zij er vast en zeker ook voorbeelden te vinden.
http://www.bibianmentel.com/

Martijn
Hoe is het met Lars gegaan tijdens de vlucht naar Nederland? En hoe gaat het nu hier in het ziekenhuis? Ik ben erg benieuwd (lees: nieuwsgierig).
Hoi Lars,

ik heb je verhaal van het begin gevolgd, nooit gedacht dat het zo zou lopen.

hier is een kennis van mij die in Belgie woont met naam; Arnout Matthys.

be seeing you soon :wink:


Nothing's impossible, an amputee rider on a sandman hardtail in an extreme slippery enduro race!
The euphony cup in Esneux by Patrick Maes!


Mountainbike on one leg: enduro d'esneux

http://www.youtube.com/watch?v=wFvZLrARKV4&sns=fb


sterkte en tot snel met de WF.

Hendrik
Hier nog een Lars

http://www.youtube.com/watch?v=jOG83-TwIuM

Op naar de nieuwe uitdaging :wink:
jimvandenberg schreef:Hoe is het met Lars gegaan tijdens de vlucht naar Nederland? En hoe gaat het nu hier in het ziekenhuis?
+ 1
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen nu je in een ander ziekenhuis ligt?
Waarschijnlijk heeft Lars nu geen computer ter beschikking of zijn ze druk met andere dingen.
Lars heeft gisteren naar John Telleman gebeld. Hij kreeg daarna weer een schoonmaakoperatie.
En vandaag stuurt Lars gewoon weer een update :)
Hoi allen,

Het heeft even geduurd maar ik wilde de schoonmaak / kijk operatie van afgelopen maandag afwachten.

Gisteren kwamen er twee artsen uitslag brengen.
Wat niet goed was.
Er werd voorzichtig op aan gestuurd op een amputatie boven de knie, de andere optie ( het behouden van de knie en het stuk onderbeen ) was en is gecompliceerder.
Er zou dan een stuk spier uit mijn schouder gehaald worden en dit stuk spier zou in mijn onderbeen worden gebracht en ook een stuk in mijn knie.
Dit zou blijvende, nare, gevolgen hebben voor mijn schouder / arm.
Mijn knieschijf ( die helemaal open en bloot ligt ) was aan de bovenkant dood
Aan een kant van mijn knie zit een gat ter groote van een rijksdaalder en gaat heel diep.
Moeilijk, moeilijk moeilijk dus.
Bij een bovenbeenamputatie zou ik gelijk kunnen beginnen met herstel werd er geopperd.

Even later belde ik met tranen in mijn ogen naar mijn ouders om het slechte nieuws te vertellen.

Echter ....

Vanochtend kwam DE man, Michiel van Hofstad ( hij is geloof ik professor )
Ik kende zijn reputatie al in Chili van Norbert, de arts die mij heeft begeleid tijdens het terug vliegen. Hij heeft met Michiel samengewerkt in ohjee welk ziekenhuis ook alweer, nu ja, ergens in het oosten / zuiden des lands toen Michiel naar Rotterdam werd gehaald vanwege zijn kennis / kunde enz.

Oke, vanochtend kwam Michiel dus met een ander verhaal.
Een heel duidelijk stappenplan.
Als eerste is het belangrijk dat ik hier van de quarantaine afdeling kom, dat maakt opereren, fotoos makken enz een stuk eenvoudiger.
Overleg met de revalidatie arts of het beter is om de knie te behouden ivm verdere revalidatie en daaruit voortvloeiende mobiliteit van ondergetekende.
Waarbij hij een schot voor open boeg gaf ( ik schrok me de kolere :-) en verwachtte dat de revalidatie arts dit zou bevestigen, behoud van de knie dus.

Spier uit de schouder ?
If so dan zeker geen tot bijna geen gevolgen voor schouder / arm.
Maar misschien beter spier uit onderbeen zelf ...

Knieschijf dood aan de bovenkant ?
Ook hierin was hij een stuk genuanceerder.
De knieschijf heeft lang blootgelegen en daardoor vertoont de bovenkant wat dood weefsel.
Maar hij was vrij zeker dat de onderkant nog goed was.

Verder nog iets over een stukje spier in het opengelegde stuk bot leggen wat beter zou zijn voor de genezing.

Al met al was hij gematigd positief over dit ' reddingsplan ' voor mijn knie en onderbeen.
Hopelijk gaan we hier dus voor, ik zal dat vandaag of morgen hopelijk horen.

Vrijdag waarschijnlijk weer een operatie om dit plan verder te bekijken.

Wel betere berichten nah ?!?!

Groetjes van een weer wat hoopvollere Lars
Wat een verhaal weer, al die wendingen, ik wordt er nog steeds stil van.
Sterkte kerel, goede moed houden!
AB schreef:Wat een verhaal weer, al die wendingen, ik wordt er nog steeds stil van.
Sterkte kerel, goede moed houden!
+1
Wat een verhaal weer!
Groeten,
Leon
Nou zeg, is er al iemand die een filmscript schrijft hierover?...

Soms hoop ik nog dat dit alles volgende week op 1 april een grote grap blijkt te zijn, maar dat zal wel niet.

Heel veel sterkte met de komende ontwikkelingen.
Sterkte Lars, dit zijn geen leuke tijden voor je en hou vooral de moed erin!

Enne... mogen wij je kamernummer weten? (kan ik namelijk een Zweeds blommetje sturen)

Groeten, Yopie
Heel veel sterkte Lars. We hopen op een goede uitkomst!
Roald,

Volgens mij kunnen ze zo'n scenario niet eens in Hollywood verzinnen ...
Het was weer eens een rollercoaster lieve mensen ...

En wederom allen bedankt voor de geweldige reacties !

Lieve groeten Lars
Lars,
Respect. Ik weet niet waar je relativeringsvermogen en positief denken vandaan haalt, maar ik ben telkens met bewondering geslagen. Veel sterkte en moge het geluk met je zijn!
Hollywood films hebben meestal een redelijk happy end. Daar hoop ik op voor je.

Gr. Kees
Pffffffffffffffff. Wat een verhaal.
lars de wit schreef:Vanochtend kwam DE man, Michiel van Hofstad ( hij is geloof ik professor )
Ik kende zijn reputatie al in Chili van Norbert, de arts die mij heeft begeleid tijdens het terug vliegen. Hij heeft met Michiel samengewerkt in ohjee welk ziekenhuis ook alweer, nu ja, ergens in het oosten / zuiden des lands toen Michiel naar Rotterdam werd gehaald vanwege zijn kennis / kunde enz.
Okee, allemaal bloemetjes naar Lars EN naar Michiel Verhofstad en duimen 'ie Lars beter maakt.
Go Michiel! En hou je taai Lars.
Lars heel veel sterkte.

Mario
Veel sterkte kerel! Hopelijk loopt het allemaal een beetje lekker de komende tijd en kunnen ze snel doorpakken.
Hoi Lars,

Wat een ups en downs allemaal. Knap dat je er zo nuchter over kan schrijven. We blijven voor je duimen!

Groeten,

Jurgen en Barbara